پنج شنبه, ۹ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

773x435_cmsv2_b9196ea1-18ec-5efe-81f0-0272fd9698bb-4854370

بایدن: به ظلمت پایان می‌دهم

21 August 2020

جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پنجشنبه شب ضمن پذیرش رسمی نامزدی حزب دموکرات به رای دهندگان وعده داد تا به دوران «ظلمت» کنونی پایان خواهد داد.

به گزارش کشور به نقل از یوروز نیوز، معاون سابق باراک اوباما که ۷۷ سال دارد در سخنرانی خود رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده را متهم کرد که به «خشم، هراس و تفرقه» در امریکا دامن زده است. جو بایدن همچنین از مدیریت دونالد ترامپ در دوره شیوع ویروس جدید کرونا نیز انتقاد کرد.

او در سخنرانی ۲۲ دقیقه ای خود عملکرد دونالد ترامپ در زمینه مقابله با بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را «نابخشودنی» توصیف کرد. شیوع ویروس جدید کرونا تاکنون جان بیش از ۱۷۰ هزار نفر را در امریکا گرفته است.

جو بایدن پیش از این در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ نیز تلاش کرده بود تا نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را به دست بیاورد اما هر دو بار ناکام مانده بود.

او در بخشی از سخنرانی خود از سیاست خارجی دونالد ترامپ نیز انتقاد کرد و وعده داد که امریکا در صورت پیروزی او در انتخابات در برابر متحدان از خود «همبستگی» نشان خواهد داد.

دونالد ترامپ در واکنش به سخنرانی پنجشنبه شب جو بایدن ضمن اشاره به نزدیک به نیم قرن حیات سیاسی او در صفحه توئیترش نوشت: «جو طی ۴۷ سال هیچ کدام از کارهایی را که اکنون از آنها حرف می زند انجام نداد. او هیچ گاه تغییر نخواهد کرد! فقط حرف [می زند].»

انتخابات ریاست جمهوری امریکا قرار است روز سوم نوامبر برگزار شود. دونالد ترامپ و جو بایدن پس از برگزاری کنوانسیون حزب جمهوریخواه قرار است سه بار با یکدیگر مناظره کنند. مایک پنس و کاملا هریس نیز به عنوان نامزدهای معاونت ریاست جمهوری یک بار با یکدیگر مناظره خواهند کرد.

دونالد ترامپ پنجشنبه آینده با ایراد سخنرانی از کاخ سفید رسما نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات پیش رو را خواهد پذیرفت.

امریکا,انتخابات,بایدن,ترامپ