پنج شنبه, ۹ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

57942646

جان بولتون: امیدوارم کاخ سفید مانع انتشار کتابم نشود

18 February 2020

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درباره “توقیف” کتاب منتشر نشده‌اش از سوی کاخ سفید هشدار داد و گفت: باید بتوانم به توئیت‌های ترامپ درباره خودم واکنش نشان دهم.

به گزارش کشور، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در یک نشست در دانشگاه دوک در کارولینای شمالی سکوت خود را برای نخستین بار پس از تبرئه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از استیضاح شکست و گفت: در نهایت امیدوارم که بتوانم این کتاب را منتشر کنم. امیدوارم کاخ سفید جلوی انتشار کتاب را نگیرد.

وی در پاسخ به توئیت های انتقادی ترامپ نیز گفت:‌ ترامپ توئیت می‌کند اما من نمی‌توانم واکنشی نشان بدهم. آیا این عادلانه است؟

بولتون ۷۱ ساله سپتامبر ۲۰۱۹ و پس از یکسری اختلافات با ترامپ کناره‌گیری کرد. ترامپ گفت که بولتون را اخراج کرده اما بولتون گفته که خودش کناره‌گیری کرده است.

رسانه‌های خبری در اکتوبر گذشته میلادی گزارش کردند که مشاور امنیت ملی سابق آمریکا قرار است کتابی درباره زمان حضورش در دولت بنویسد.

کاخ سفید ماه جنوری به بولتون اطلاع داد که نسخه دست نویس این کتاب حاوی مقادیر مهمی از اطلاعات محرمانه است و نمی‌توان آن را با این شکل کنونی چاپ کرد.

بولتون در جریان سخنرانی روز دوشنبه خود گفت که کاخ سفید هنوز در حال بررسی نسخه دست نویس این کتاب است.

در پی افشای پیش نویس خاطرات بولتون که قرار است به زودی منتشر شود، نقش وی در روند استیضاح ترامپ بیش از هر زمان دیگری پر رنگ شده است البته ترامپ از این روند تبرئه شد. بولتون در بخشی از کتاب خاطراتش به این مساله اشاره کرده که چگونه رئیس جمهوری به وی گفته کمک نظامی به اوکراین را تا زمانی که این کشور موافقت کند درباره دموکرات‌ها از جمله جو بایدن، رقیب انتخاباتی اش تحقیق کند، به تاخیر بیندازد.

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، بولتون و وکلایش در حال کشمکش با کاخ سفید بر سر این کتاب هستند که قرار است ماه آتی میلادی و با عنوان “اتاقی که در آن اتفاق افتاد” منتشر شود.

امریکا,جان بولتون,دونالد ترامپ,کشورنیوز,مشاور امنیت ملی,مشاور امنیت ملی سابق امریکا