جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

n00198133-b

دیلی‌تایمز: مذاکرات بین‌الافغانی دشوارتر از مذاکرات “امریکا و طالبان” خواهد بود

01 July 2020

دیلی‌تایمز نشریه پاکستانی نوشته است که مذاکرات بین‌الافغانی دشوارترین مرحله روند صلح و دشوارتر از توافق امریکا و طالبان است زیرا این گروه ممکن است خواسته‌های بسیار سختی مانند اجرای قوانین شریعت، استعفای دولت فعلی، سهم عظیم در دولت جدید، اصلاحات در نهادهای امنیتی، اصلاحات در قانون اساسی و دیگر مسایل داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری کشور، این نشریه افزوده: طالبان ممکن است خواستار دفتر ریاست جمهوری و یا موضع اجرایی دیگری چون نخست وزیری و یا ریاست اجرایی با وزارتخانه‌های کلیدی از جمله وزارت کشور، تحصیلات عالی و نیز سهم در دیگر کرسی‌ها از جمله والی‌ها و دیپلمات‌ها شود.

دیلی‌تایمز به نقل از یک مقام طالبان که نامش را فاش نکرده، افزود که قانع کردن طالبان برای تحویل دادن مناطق تحت کنترل این گروه به دولت مرکزی کار بسیار دشواری است و نیز سرنوشت هزاران نفر از اعضای آن مورد جنجالی است.

نوشتار می‌افزاید: نیروهای جنگی طالبان کجا خواهند رفت؟ آیا به نیروهای امنیتی خواهند پیوست؟ ذهنیت جهادی آن‌ها چگونه تغییر خواهد کرد؟ اگر آن‌ها به نیروهای دولتی ملحق شوند هزینه‌های آن‌ها را چه کسی خواهد پرداخت؟ این‌ها مسائلی هستند که نیازمند مذاکرات سخت می‌باشند.

در آخرین گزارش سازمان ملل در ماه جاری میلادی شمار نیروهای جنگی طالبان در افغانستان ۵۵ هزار تا ۸۵ هزار نفر است و مجموع کل نیروهای این گروه نیز ممکن است به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

آغاز مذاکرات بین الافغانی,دیلی تایمز,طالبان,کشورنیوز,مذاکرات بین الافغانی,مذاکرات طالبان و حکومت