سه شنبه, ۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

e9e61b6b4d2e472c91315d5aff00a331_18

سازمان صحی جهان: هیچ راه‌حل جادویی برای ویروس کرونا وجود ندارد

04 August 2020

سازمان صحی جهان روز دوشنبه سوم اگست 2020 هشدار داد که علی‌رغم امیدواری‌ها برای پیدا شدن واکسن کووید-19 که تا کنون 18 میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند، هنوز هیچ راه‌حل جادویی برای کرونا وجود ندارد.

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان صحی جهان از مقر این سازمان در ژنیو به خبرنگاران گفت:« در حال حاضر هیچ راه‌حل جادویی وجود ندارد و احتمالا هیچ‌گاه وجود نداشته باشد.»

از زمان انتشار کرونا در اواخر سال میلادی گذشته در چین، تا کنون بیش از 18 میلیون نفر در سرتاسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و این ویروس با سرعت جنون‌آمیز در جهان و به ویژه در آمریکا و آمریکای لاتین در حال انتشار است.

بالا رفتن شمار مبتلایان بسیاری از کشورها را به از سرگیری اقدامات سختگیرانه در زمینه قرنطینه وا داشته است.

خبرگزاری فرانس‌پرس که اقدامات به جمع‌آوری و انتشار آمار روزانه کرونا می‌کند، گزارش کرد تا روز دوشنبه سوم اگست 18 میلیون و 11 هزار و 763 مورد ابتلا به کرونا در جهان ثبت شده و تا همین تاریخ687 هزار و 941 نفر جان خود را در نتیجه ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا کرونا‌زده‌ترین کشور جهان به شمار می‌رود و 4 میلیون و 657 هزار و 693 نفر تا این لحظه در این کشور به کرونا مبتلا شده و 154 هزار و 793 نفر جان باخته‌اند. برزیل با 2 میلیون 733 هزار و 677 ابتلا و 94 هزار و 104 مورد مرگ در رده بعدی قرار داد.

با اینحال بسیاری اعداد واقعی را بسیار بیشتر از این دانسته زیرا که این آماری است که توسط دولت‌ها به سازمان جهانی بهداشت ارسال شده و راستی‌آزمایی مستقل آنها ممکن نیست. در بسیاری از کشورها هم روند تست کرونا چندان شفاف نیست و نمی‌توان به این آمار اعتماد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز تدروس ادهانوم روز جمعه 31 جولای 2020 در جلسه کمیته بحران سازمان جهانی بهداشت گفت: «دنیاگیری کرونا یک بحران سلامتی است که در هر قرن یک بار روی می‌دهد و پیامدهای محسوس آن تا دهه‌های آینده ادامه خواهد داشت.»

ادهانوم پیش از این هم در یک نشست خبری مجازی در ژنیو گفته بود: «اجازه دهید بی‌پروا سخن بگویم. تعداد قابل توجهی از کشورها هنوز در مسیر اشتباه حرکت می‌کنند و ویروس [کرونا] هنوز دشمن شماره یک جهان است…اگر تدابیر بهداشتی اصلی رعایت نشوند، بحران کرونا به بدتر و بدتر تبدیل خواهد شد. اما این اتفاق نباید رخ دهد.»

آمار ویروس کرونا,آمار ویروس کرونا در جهان,کرونا در جهان,کشورنیوز,کووید 19,ویروس کرونا