جمعه, ۳۱ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

45397905_403

سازمان ملل: حدود نیمی از مردم کوریای شمالی دچار سوءتغذیه هستند

23 October 2019

بر اساس برآورد سازمان ملل متحد، ۱۱ میلیون نفر در کوریای شمالی  دچار سوءتغذیه هستند. در این میان خطر مرگ جان ۳۰ هزار کودک را تهدید می‌کند. از نظر گزارشگر سازمان ملل، سیاست‌های اقتصادی پیونگ‌یانگ مسئول این وضعیت است.

  به گزارش کشور به نقل از دویچه وله، توماس اوجیا کوینتانا، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر کوریای شمالی ، دیروز سه‌شنبه ۲۳ اکتبر در گزارش خود در نیویورک اعلام کرد که ۱۱ میلیون نفر از مردم این کشور از سوءتغذیه رنج می‌برند.

طبق این برآوردها، در این کشور حدودا ۲۵ میلیون نفری ۱۴۰ هزار کودک غذا به اندازه کافی ندارند و ۳۰ هزار از آنها را خطر جدی مرگ تهدید می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور کوریای شمالی ، مسئول چنین وضعی را سیاست‌های اقتصادی و کشاورزی رژیم این کشور می‌داند.

به گزارش کوینتانا، کمبود مواد غذایی در کوریای شمالی  بر اثر شرایط اقلیمی، زمین غیرحاصلخیز، فجایع طبیعی و تأثیرات منفی تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ تشدید می‌شود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور کوریای شمالی  در ادامه تصریح کرده که در طول سه سال فعالیت خود در این سمت هیچگونه بهبودی را در وضعیت این کشور مشاهده نکرده است.

به گفته توماس اوجیا کوینتانا، ارتباط ذخایر اقتصادی با نیازهای اولیه مردم کوریای شمالی  گسسته شده و به‌ ویژه سیستم توزیع عمومی مسئول به وجود آمدن چنین اوضاع اسفباری برای مردم این کشور است.

 

 

سازمان ملل,سوءتغذیه,قحطی,کوریای شمالی