پنج شنبه, ۹ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

04

نخست‌وزیر هند: پاکستان اصلاح‌ناپذیر است

02 January 2019

نخست‌وزیر هند تأکید کرد، دهلی‌نو هرگونه تلاشی برای حفظ فشار روی پاکستان انجام می‌دهد اما اشتباه بزرگی است که باور کنید این کشور در آینده نزدیک رویکردهایش را اصلاح خواهد کرد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در مصاحبه با ایژین نیوز اینترنشنال تاکید کرد: دولت‌ دهلی‌نو روی استراتژی‌های بسیاری، از ضربات دقیق تا اقداماتی در دیگر سطوح، کار می‌کند تا روی پاکستان برای محدود کردن تروریسم فشار وارد کند.

به گفته مودی، گرچه هند مایل به گفت‌وگو و داشتن روابطی بسیار دوستانه با پاکستان است اما حقیقت این است که این همسایه قصد ندارد در آینده نزدیک روش‌هایش را در زمینه “ارتقای تروریسم بین مرزی” تغییر دهد.

مودی تاکید کرد، به کماندوهای ارتش هند که حملات ضربتی سال ۲۰۱۶ در امتداد “خط کنترل” را انجام دادند، گفته شد تا بدون در نظر گرفتن موفقیت این ماموریت تا پیش از طلوع آفتاب بازگردند.

نخست‌وزیر هند گفت، زمان این حمله دو بار تغییر کرد و علت آن حفظ امنیت و ایمنی نیروها بود.

او افزود: به وضوح دستور دادم که چه موفق شدند و چه شکست خوردند، درباره آن فکر نکنند و قبل از طلوع آفتاب بازگردند. وسوسه نشوند و این عملیات را طولانی نکنند.

او در پاسخ به اینکه آیا این حملات به اهدافش دست یافت یا خیر گفت، علنا درباره آن صحبت نخواهد کرد.

مودی گفت: سیاسی‌سازی این حملات به دست اپوزیسیون انجام شد نه دولت. نخست‌وزیر هند تاکید کرد: یک افسر ارتش کشور هند را از این عملیات مطلع کرد… اما برای این کشور مایه تاسف است که همان روز، رهبران برخی احزاب درباره این حمله تردیدهایی کردند. مشخص است که پاکستان اینگونه تکذیب می‌کند تا روحیه‌شان از بین نرود اما آنچه پاکستان می‌گوید، اینجا هم گفته می‌شود. آنها برای پشتیبانی از دیدگاهشان به نظرات پاکستانی‌ها اتکا می‌کنند. سیاسی‌شدن از اینجا شروع شد.

به گفته مودی، هند شرایطی را ایجاد کرده است که پاکستان در جهان منزوی شود. او در پاسخ به اینکه اگر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان او را برای سفر به کشورش دعوت کند چه خواهد کرد، گفت: اگر به آن مرحله برسیم درباره آن فکر خواهم کرد.

اصلاح,پاکستان,نخست وزیر,هند