چهارشنبه, ۵ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

HELMAND PROVINCE, Afghanistan (July 15, 2018) -Soldiers with 2nd Kandak, 2nd Brigade, Afghan National Army 215th Corps disembark an Afghan Air Force (AAF) UH-60 Black Hawk during a troop re-supply at Camp Shorabak. The soldiers participated in their final training exercise of the Operational Readiness Cycle, which included support by indirect fire and troop re-supply from Afghan Air Force UH-60 Black Hawk.  Upon conclusion of the final exercise, they will re-enter the battle space to conduct offensive operations against the enemy. (U.S. Marine Corps photo by 1st Lt. Kathleen Kochert/Released)

ادارۀ بازرس امریکا: خشونت‌ها فراتر از نورم‌های تاریخی افزایش یافته است

30 July 2020

براساس گزارش سیگار بعد از توافقنامه میان امریکا و طالبان درگیری مسلحانه میان حکومت افغانستان و گروه طالبان شدت یافته است. رئیس جمهور غنی گفته است که از پایان ماه جنوری تا کنون ۳۵۶۰ سرباز کشته و ۶۷۸۱ تن دیگر زخمی شده اند.

سیگار یا اداره بازرس کل ایالات متحده امریکا برای باز سازی افغانستان در گزارشی که به روز پنج‌شنبه (۹ اسد/۳۰ جولای) نشر کرده، نوشته است که سطح خشونت ها در دومین فصل سال «به مراتب بالاتر از نورم های تاریخی» قرار داد.

سیگار افزوده است، اما حملات بر نیرو های ناتو از جانب طالبان صورت نگرفته است. داده‌های مهم در مورد منازعه افغانستان تا هنوز اجازه نشر ندارند. این نهاد در آخر فصل گذشته شکایت کرده بود که ماموریت حمایت قاطع ناتو، معلومات در مورد حملات مخالفانش را در افغانستان محرمانه نگهداشته است. ناتو دلیل آن را مذاکرات سیاسی جاری میان ایالات متحده امریکا و طالبان خوانده بود.

از هفته‌ها به این سو تلاش ها برای آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی و یافتن پایانی برای منازعه چندین ساله در افغانستان جریان دارد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به روز سه شنبه گفته است که ۳۵۶۰ سرباز از پایان ماه جنوری به این سو در این کشور کشته  و ۶۷۸۱ تن دیگر زخمی شده اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد بیش از ۱۲۰۰ فرد ملکی نیز در نیمه نخست سال جاری میلادی کشته شده اند.

ایالات متحده امریکا و طالبان در ۲۹ جنوری در دوحه توافقنامه ای را امضا کردند که بر مبنای آن خروج سربازان بین‌المللی و نیز تبادله زندانیان به عنوان پیش شرط در راستای اعتماد سازی در نظر گرفته شده است. این پیش شرط ها راه را برای مذکرات صلح بین الافغانی همواره خواهد کرد.

بر اساس این توافقنامه، طالبان در بدل آن اطمینان داده‌اند که به روابط شان با دیگر سازمان های تروریستی پایان می دهند. اما بر اساس گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد، تا هنوز روابط میان طالبان و شبکه تروریستی القاعده وجود دارد.

اداره بازرس امریکا,خشونت,سیگار,طالبان,غیرنظامیان افغان