جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

143000434_1791325087694287_5599041321115714213_n

ارگ به مجلس: مسوولانه اظهار نظر کنید

27 January 2021

در پی اظهارات رییس مجلس نمایندگان دربارۀ انتقال گنجینۀ باختر به خارج از کشور، ارگ ریاست جمهوری در بیانیه‌یی گفت که اظهارات میررحمن رحمانی، رییس مجلس نمایندگان غیرمسوولانه است و مایۀ تأسف است.

میررحمن رحمانی، در نشست روز چهارشنبۀ مجلس نمایندگان گفت که گنجینۀ باختر در معرض خطر است و باید در یک کشور مطمین انتقال داده شود. او گفت که بانک مرکزی افغانستان مورد اعتماد نیست.

 ارگ در واکنش امروز در اعلامیه‌یی گفت که اظهارات امروز رئیس مجلس در مورد مصئون نبودن گنجینۀ باختر و انتقال آن به خارج از کشور، مایه تاسف است.

در اعلامیه آمده است: گنجینۀ باختر از سرمایه های بزرگ مردم افغانستان بوده که در پیچ و خم تاریخ که در آن سرمایه های کشور به تاراج برده شدند، در امان و محفوظ مانده است. حکومت افغانستان نه تنها از این گنجینۀ تاریخی به گونه مسئولانه حفاظت می کند، بلکه این گنجینه را به عنوان معرف تاریخ و هویت افغانستان چندین بار در پایتخت های مشهور جهان به نمایش گذاشته و عواید قابل ملاحظه به خزانه دولت از این طریق بدست آمده است.

این گنجینۀ گران‌بها ملکیت مردم با افتخار افغانستان است و حکومت به شمول نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی، از آن حفاظت خواهند کرد. پیشنهاد انتقال و سپردن این سرمایه ملی به یک کشور دیگر غیر مسوولانه بوده و خلاف منافع علیای کشور می‌باشد.

ارگ از رییس و اعضای مجلس خواسته تا در ارتباط به مسایل ملی مسوولانه ابراز نظر نموده، ذهنیت مردم را منحرف نسازند.

این درحالی است که از ماه‌ها بدین سو روابط میان قوۀ مقننه و حکومت پر تنش است. مجلس دو بار بودجۀ پیشنهادی حکومت را به دلیل عدم توازن و حیف و میل کمک‌ها تصویب نکرده است.

 

ارگ,اشرف غنی,بودجه,حکومت,گنجینه باختر,مجلس,میر رحمن رحمانی