جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

104417253_3170807769666038_6569043683880216537_o

ارگ: نیت اعمال محدودیت بر رسانه‌ها را نداریم

18 June 2020

صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور می گوید که آزادی بیان وفعالیت رسانه‌ها دست‌آورد بزرگ دولت افغانستان است وحکومت هیچ‌گاه نیتی برای وضع محدودیت بر رسانه‌ها وآزادی بیان را نداشته است.

او که در کنفرانس خبری هفتوار خود، در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت صحبت می کرد، در رابطه به یک نامه سرگشاده رسانه ها، به مقام عالی ریاست جمهوری گفت: حق آزادی بیان وفعالیت رسانه ها برای حکومت افغانستان بسیار با اهمیت است.

صدیقی تأکید کرد که مسوولین اداره ارتباطات عامه واستراتیژیک ریاست جمهوری، به زودی بحث ها را با مسوولان رسانه ها در این زمینه آغاز خواهند کرد تا در روشنی قانون اساسی وقانون رسانه های همگانی، روند آزادی بیان وفعالیت رسانه ها بیشتر وبهتر تقویت شود.

این درحالی است که نهادهای جامعۀ مدنی و رسانه‌ها از فیصلۀ کابینه در مورد قانون رسانه‌های همگانی ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنان گفته‌اند که طرح حکومت دربارۀ قانون رسانه‌های همگانی آزادی بیان را نقض می‌کند.

 سخنگوی رییس جمهور در مورد اقدامات اساسی حکومت برای مبارزه با فساد اداری گفت: دولت جمهوری اسلامی افغانستان، متعهد به تامین شفافیت و مبارزه با هر نوع فساد می‌باشد.

صدیقی گفت که تعهد حکومت در سطح ملی و بین المللی این است که حکومت پدیدۀ فساد را در افغانستان ریشه کن می کند و در این راستا گام های برداشته شده و گام های اساسی دیگری نیز بر داشته خواهد شد .

سخنگوی رییس‌جمهور در مورد پروسه صلح گفت: هدف حکومت این است که هرچه زود تر مذاکرات مستقیم صلح با طالبان آغاز شود.

او گفت خواست حکومت، مردم وجامعه جهانی از طالبان این است که از خشونت دست بکشند، پروسه صلح را بپذیرند و وارد مذاکرات صلح شوند.صدیقی بار دیگر تأکید کرد که گام های اساسی را حکومت در زمینه صلح برداشته است وطالبان نیز باید در این راستا اقدام کنند.

ارگ,رسانه ها,صدیقی,قانون رسانه های همگانی