پنج شنبه, ۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

117909716_3184855781590642_5553063224490651108_o

اشرف‌غنی: افغانستان و روسیه در مبارزه با تروریزم دیدگاه مشترک دارند

17 August 2020

رییس‌جمهور غنی در دیدار با دمیتری ژیرنوف سفیر فدراتیف روسیه در افغانستان گفته است که مسکو و کابل در مبارزه با تروریزم دیدگاه مشترک دارند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا دمیتری ژیرنوف  پیام تبریکیۀ ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراتیف روسیه را به مناسبت فرارسیدن ۱۰۱ مین سالروز استرداد استقلال افغانستان، به رییس جمهور غنی تقدیم کرد.

رییس‌جمهور روسیه در این پیام، ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه میان دو کشور، گفته است که اطمینان دارم همکاری‌های سازندۀ دوجانبه در عرصه های مختلف، گسترش مزید می یابد.

ولادیمیر پوتین در این پیام نگاشته است که تعامل مشارکت در امر مبارزه با تروریزم و تهدید مواد مخدر، منافع بنیادی مردمان دو کشور را تامین می کند و باعث تحکیم ثبات و امنیت منطقوی می گردد.

وی ضمن یادآوری از همکاری های تجارتی و تزانزیتی میان افغانستان و آسیای مرکزی، بالای صادرات افغانستان به بازارهای روسیه به ویژه صادرات میوه جات تاکید کرد و همچنان از روسیه خواست تا در عرصه خط آهن افغانستان، سرمایه گذاری کند.

اشرف‌غنی گفت که مبارزه دولت و مردم افغانستان در مقابل داعش و تروریزم یک مبارزۀ استثنایی بوده و مردم ما برای امنیت منطقه و جهان قربانی های زیادی را متقبل شده اند.

او گفت که افغانستان و روسیه در قسمت مبارزه با تروریزم دیدگاه مشترک دارند و اقدامات حکومت افغانستان در برابر داعش، همه جانبه و پردست‌آورد بوده است.

رییس جمهور غنی تصریح کرد که حکومت افغانستان در برابر گروه‌های تروریستی مربوط آسیای مرکزی، به گونه جدی اقدام می‌کند و مواد مخدر برای هر دو کشور و منطقه تهدید جدی است.

 

آسیای مرکزی,اشرف غنی,تروریزم,سفیر روسیه,صلح,طالبان