جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

55859725_403

امریکا دربارۀ خروج از افغانستان تجدید نظر می‌کند

27 January 2021

وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های نظامی امریکا گزارش کرد، رییس جدید پنتاگون قرار است استراتژی این کشور در جنگهای عراق و افغانستان را مورد بررسی قرار دهد.

به نقل از وال استریت ژورنال، به گفته مقام‌های دفاعی، انتظار می‌رود رئیس جدید پنتاگون در تعداد سربازان امریکایی در افغانستان و عراق در تلاش برای بررسی استراتژی امریکا در قبال این دو جنگ و در پی اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی در خارج ساختن نیروها از آنجا بازبینی کند.         

لوید آستین، وزیر دفاع دولت جو بایدن با مجموعه‌ای از مسائل در امریکا و سراسر جهان روبرو است اما تصمیم دونالد ترامپ در خارج ساختن سریع بیش از ۳۰۰۰ سرباز از این دو جنگ قبل از ترک ریاست جمهوری در ماه جاری میلادی کاخ سفید را با دورنمای اینکه چطور این جنگهای طولانی را مدیریت خواهد کرد روبرو ساخته است.

آستین چند روز پیش در جلسه استماع مربوط به تاییدش عنوان کرد، به بازبینی استراتژی‌ها و منابع در این دو جنگ می‌پردازد اما دیدگاهش درباره تهدیدات مربوط به این دو جنگ و اینکه چطور تعداد سربازان و دیگر قابلیتهای نظامی را با آنها تطبیق داد به شکل مبهمی مطرح کرد. جان کربی، سخنگوی آستین گفت، مقامها هنوز تصمیم رسمی برای بازبینی در سطح تعداد سربازان در هر یک از دو کشور اتخاذ نکرده‌اند.

او اظهار کرد: این عقلانی است که دولت جدید بخواهد وضعیت عملیاتها در هر دو مکان و به کارگیری منابع برای این ماموریتها را بهتر درک کند. او اضافه کرد: هیچ چیز نسبت به تمایل ما برای دفاع از مردم امریکا در برابر تهدید تروریسم تغییر نکرده در حالی که ما اطمینان حاصل می‌کنیم به شکل مناسبی به تامین منابع برای راهبردمان می‌پردازیم.

امریکا,خروج از افغانستان,صلح,طالبان,وزیر دفاع امریکا