پنج شنبه, ۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

01

امریکا طرح کاریابی به طالبان را به کنگره فرستاده است

27 December 2018

ایالات متحدۀ امریکا به‌منظور تشویق طالبان برای پیوستن به پروسۀ صلح، به آن‌ها ضمانت‌های ایمنی را ارایه می‌دهد که شامل ایجاد فرصت‌های شغلی نیز می‌شود.
همزمان با تلاش‌های ایالات متحدۀ امریکا، چین، روسیه، پاکستان و سایر بازیگران کلیدی برای کشانیدن پای طالبان به مذاکرات صلح، وزارت دفاع ایالات متحده برنامه‌یی را برای ادغام شورشیان در یک افغانستان جدید روی دست گرفته است.
به گزارش خبرگزاری کشور، پنتاگون گفته است که هرچند ممکن است شماری از اعضای طالبان همچنان به جنگ ادامه بدهند، اما اگر فرصت‌های شغلی و تضمین برای امرار معاش به خانواده‌های طالبان فراهم شود، آنان از جنگ دست کشیده و به زندگی عادی برخواهند گشت.
پنتاگون طرح ادغام مجدد طالبان را هفتۀ جاری به کنگره فرستاده است.
پنتاگون گفته است در حالیکه رهبران محلی برنامه‌هایی را پیش بینی می‌کنند که ممکن است مسیر صلح را در مقیاس کوچک ارایه دهند، “دولت افغانستان یک برنامه ادغام مجدد ملی را توسعه نداده است”.
در حالی‌که دولت ترامپ به دنبال خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است، فرماندهان ارشد امریکایی برای حفظ نیروهای کافی در افغانستان برای مجبور کردن طالبان به منظور پیوستن به مذاکرات صلح هستند.
طی 16 ماه گذشته، ایالات متحده و شرکای آن، از نیروهای نظامی استفاده کرده‌اند تا اعضای طالبان را وادار به “حل و فصل سیاسی پایدار و جامع در افغانستان سازند.

امریکا,طالبان,طرح,کاریابی,کنگره