چهارشنبه, ۵ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

WASHINGTON, DC - SEPTEMBER 30: Former U.S. National Security Advisor John Bolton speaks at the Center for Strategic and International Studies September 30, 2019 in Washington, DC. Bolton spoke on the topic of , "Navigating Geostrategic Flux in Asia: The United States and Korea."   Win McNamee/Getty Images/AFP

بولتون: ترامپ همه را غافل‌گیر می‌کند

20 August 2020

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی امریکا می‌گوید که دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور ممکن است برای افزایش شانس پیروزی‌اش در انتخابات ماه نومبر همه نیروها را از افغانستان خارج کند.

بولتون که سپتمبر سال گذشته میلادی در توئیتی توسط ترامپ برکنار شده بود به نشریه اسپانیایی «لا رازان» گفت که ترامپ ممکن است یک ماه پیش از انتخابات همه را غافلگیر کند.

وی با گمانه‌زنی در این باره اظهار داشت: «نشست چهارم با کیم جانگ اون احتمالا برگزار خواهد شد، پایان برنامه هسته‌یی کوریای شمالی و صلح در شبه جزیره کوریا اعلام شود؛ نه اینکه این اتفاق رخ خواهد داد بلکه ترامپ آن را اعلام می‌کند.»

مشاور امنیت ملی سابق ترامپ ادامه داد: ممکن است وی تصمیم بگیرد همه نیروها را پیش از انتخابات از افغانستان خارج کند و یا اینکه از ناتو خارج شود.

پیش از این ترامپ به رسانه‌ها گفته بود که «بسیار زود» سطح نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان به 4 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

وی در پاسخ به پرسشی نیز گفت که ممکن است در روز انتخابات ریاست جمهوری امریکا چیزی حدود 4 هزار تا 5 هزار نظامی در افغانستان حضور داشته باشند.

امریکا,انتخابات امریکا,بولتنون,ترامپ,خروج نیروهای امریکایی,طالبان