پنج شنبه, ۹ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

138616857_1078788485877016_8337554091606125827_n

ترور یکی از علمای سرشناس کابل

02 February 2021

ترور یکی از علمای سرشناس کابل، واکنش‌های گسترده‌یی را در پی داشت. بامداد امروز در یکی از حملات انفجاری در کابل، محمد عاطف رئیس شورای مرکزی جمعیت اصلاح به قتل رسید.

محمد عاطف، جمعیت اصلاح را رهبری می‌کرد. جمعیت اصلاح یک نهاد معروف فرهنگی- مذهبی در کابل است. اکثر علمای سرشناس عضویت نهاد را دارند.

ترور این عالم دینی، با واکنش رهبران سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن این حمله تروریستی، گفت که حمله بالای عالم، متنفذ و هر افغان دیگر، حمله بالای عزت و آینده روشن افغانستان است و عاملین این رویداد به پیشگاه خداوند تعالی و مردم مسئول بوده و روسیاه خواهند شد.

ریاست جمهوری طالبان را مسوول این رویداد عنوان کرد. ارگ گفت که گروه طالبان باید بدانند که از طریق خشونت، ترور و وحشت، به اهداف شوم باداران شان نمی رسند و نه هم از بار مسئولیت این چنین جنایات، شانه خالی می توانند. آنان همچنان با انجام عملکردهای ضد اسلامی، نمی توانند علما را از موقف ملی شان باز دارند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی در اعلامیه‌یی ضمن محکوم کردن ترور محمد عاطف گفت که وی پشتیبان صلح و آشتی در کشور بود. اما متأسفانه دشمنان مردم افغانستان، این عالم بی‌بدیل، با تقوا، دوراندیش، میانه‌رو و صاحب افکار و جهان‌بینی فراخ را از ما گرفتند.

عبدالله عبدالله در اعلامیه‌یی گفت: چند روز پیشتر در دفتر کارم با محمد عاطف دیدار داشتم. از وضعیت نابسمان در کشور به‌ویژه ترورهای هدفمند و افزایش نا امنی و ناهنجاری جاری به‌شدت نگران و ناراحت بود. در جلسۀ مشترک، از آماده‌گی و همکاری کامل در راستای برقراری صلح، ختم جنگ و خشونت و مسلمان‌کشی، اطمینان داد. اما با تأسف تروریستان بی‌باور به صلح و آرامش مردم افغانستان، این عالم وطن دوست و سرشناس را به شهادت رسانیدند.

 

جمعیت اصلاح,طالبان,ماین چسپکی,محمد عاطف