چهارشنبه, ۵ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

120195523_10216917455903888_7781546801204886188_o

تعجب داکتر عبدالله از اقدام وزارت معارف

08 December 2020

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز در نشستی در کابل از تصمیم وزارت معارف مبنی بر انتقال صنف‌های ابتدایی مکاتب به مساجد به تندی انتقاد کرد.

عبدالله عبدالله گفت که این تصمیم کاملاً و از اساس نادرست است و برای نادرستی آن نیز ده‌ها دلیل وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کشور، وی گفت که از این تصمیم از طریق رسانه‌ها باخبر شده و از شنیدن آن «تا به حال گنگس هستم که چه گپ شد.»

عبدالله عبدالله که در نشست ملی صلح، رسانه‌ها و جامعه مدنی صحبت می‌کرد، افزود که او تعهد محکم داده که به کارهای روزمره حکومت مداخله نمی‌کند، اما تصمیم این چنینی کار روزمره حکومت نیست و یک تصمیم بزرگ است.

به گفته رییس شورای عالی مصالحه ملی، پیش‌تر از آن معینیت تعلیمات اسلامی به «ریاست تبدیل و یا حذف شد» که به جای آن باید تقویت می‌شد.

او احتمال داد که پس از تغییرات در معینیت تعلیمات اسلامی کسی مشورت داده است که طرح انتقال صنف‌های ابتدایی از مکاتب به مساجد که از «اساس اشتباه» است، گرفته شود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی گفت که به عنوان یک شهروند نتوانست از اعلام موضع درباره این تصمیم چشم‌پوشی کند. هرچند او گفت که مسوولیت سیاسی و اداری این کار را او ندارد.

او گفت که این موضوع روی همه‌گان تأثیر دارد و او از جایگاه شهروند به آن پرداخته است.

یک مقام وزارت معارف به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری کشور گفت که طرح تازۀ وزارت معارف، عجولانه، غیرمسلکی و بسیار سلیقه‌یی است. وی گفت که این یک تصمیم سیاسی است و رییس‌جمهور خواسته که با مشروعیت بخشیدن نهادهای دینی، پایه‌های نظام را تقویت کند. اما این تصمیم اشتباه و غیرمسلکی است.

انتقال مکتب به مسجد,عبدالله,غنی,وزارت معارف