جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

FE70FEE3-5B2B-4F2F-B73D-3D18C79EE9E2_cx32_cy10_cw40_w1023_r1_s

جایدادهای ملا برادر و سراج الدین حقانی در پاکستان ضبط می‌شود

22 August 2020

رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که بر اساس تغزیرات وضع شده جایدادهای ملا برادر و سراج الدین حقانی در این کشور ضبط می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری کشور به نقل از رادیو آزادی، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که اسلام آباد بر ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر و سراج الدین حقانی رهبر شبکه حقانی تعزیرات وضع کرده.

براساس این تعزیرات، جایدادهای ملا برادر و سراج الدین حقانی در پاکستان ضبط می‌شود، بر سفر‌شان هم محدودیت وضع می‌شود و آنان حق نگهداری اسلحه را هم نخواهند داشت.

سهیل شاهین سخنگوی این دفتر امروز ۲۲ آگست به رادیو آزادی گفت آنها در آستانه مذاکرات بین افغان‌ها قرار دارند و در این مرحله نیاز به سفرها است او افزود که طبعاً این اقدامات پاکستان می‌تواند مانع در پروسه صلح شود.

بر اساس این گزارش‌ها، پاکستان این تعزیرات را بر اساس قطعنامۀ ۲،۲۵۵ سال ۲۰۱۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد بر این دو تن وضع کرده.

اما در مورد اینکه اقدام تازه چه وقت اتخاذ شده جزئیات داده نشده.

در گزارش‌ها آمده که ملا عبدالغنی برادر که از رهبران عمده گروه طالبان است در شهر کویته مستقر بود.

در ۲۹ ماه فبروری، ملا برادر با زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص امریکا برای صلح افغانستان توافقی را در دوحۀ قطر امضا کرد که طبق آن تمامی نیروهای امریکایی در بدل ضمانت‌های طالبان در کار مبارزه با تروریزم در میانه سال ۲۰۲۱ از افغانستان بیرون خواهند شد.

پاکستان,دفتر سیاسی طالبان در قطر,رهبران طالبان در پاکستان,کشورنیوز,گروه طالبان,ملا برادر