سه شنبه, ۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

148988847_3783144271746773_5696371605480764884_o

حملات زنجیره‌یی در پایتخت/ آمر حوزۀ پنجم امنیتی کشته شد

10 February 2021

در انفجارهای امروز در کابل، آمر حوزۀ پنجم امنیتی با دوتن از محافظانش جان باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کشور، فرماندهی پولیس کابل در خبرنامه‌یی گفت که صبح امروز سه انفجار در کابل رخ داد. در انفجار اول در پغمان رنجر پولیس آماج ماین مقناطیسی قرار گرفت. در این رویداد به کسی آسیبی نرسیده است. در رویداد دیگر در چهار راه بره‌کی در مرکز کابل، محمدزی کوچی آمر حوزۀ پنجم امنیتی پولیس با دو تن از محافظانش کشته شده‌اند. در انفجار سوم در ساحۀ قوای مرکز نیز دو تن زخم برداشته‌اند.

امرالله صالح معاون ریاست جمهوری گفت که انتقام خون همکارانش را خواهد گرفت.

آقای صالح با نشر پیامی نوشت: امروز یکی از ین برادرانم و همکارانم را طالبان تروریست شهید ساختند. محمدزی کوچی صاحب منصب سنگین – با وقار و پاک بود. آهسته آهسته بر وضعیت حوزه پنجم از دید اطلاعاتی مسلط شده بود. صد روز باهم کار کردیم. فراموش نمی‌کنم و انتقام خواهم گرفت. طالب و تروریست می‌دانند که من چه میگویم. از فغان درون صفوف ترویستان خبر استند و می‌دانند که ما چه میگوییم. خون همسنگرم به هدر نخواهد رفت.»

کابل همه روزه گواه حملات انفجاری و ماین‌های مقناطیسی است. در اکثر رویدادها، موترهای دولتی به‌ویژه وسایط حامل مسوولان امنیتی آماج ماین‌های مقناطیسی و کنار جاده‌یی قرار می‌گیرد. در این میان، حوزۀ پنجم امنیتی با تهدید بلند امنیتی روبروست.

منابع نیروهای امنیتی افغانستان می‌گویند که  این حملات نشان می‌دهد که تأکتیک طالبان تغییر کرده است. آنان از حملات گروهی و مسلحانه به جابجایی ماین‌های مقناطیسی و کنار جاده‌یی روی آورده‌اند.

آگاهان بدین باور هستند که از دید امنیتی اینگونه حملات به طالبان هم کم هزینه است و هم موثر و کارساز.

 

آمر حوزه پنجم,امرالله صالح,حملات تروریستی,کابل,ماین مقناطیسی