پنج شنبه, ۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

124086451_2752805491597590_8644063881658980430_o

رییس‌جمهور ازبیکستان: صلح در افغانستان آرمان من است

12 November 2020

شوکت میرضیایف رییس جمهور جمهوری ازبیکستان در دیدار با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان گفت که برقراری صلح در افغانستان به آرمان من مبدل شده است.

به گزارش خبرگزاری کشور، دفتر شورای عالی مصالحه در خبرنامه‌یی به نقل از رییس جمهور ازبیکستان گفت که کشورش آمادۀ همکاری همه‌ جانبه با جمهوری اسلامی افغانستان می‌باشد و از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند. رییس جمهور ازبیکستان همچنان علاوه کرد که کشورش به مناسبات خود با افغانستان اهمیت ویژه‌یی قایل می‌باشد و آماده است با این کشور در عرصۀ اتصال منطقه‌ای، اعمار خط آهن و مبارزه با کوید ۱۹ همکاری نماید.

رییس جمهور ازبیکستان علاوه کرد که به مسوولان کشور خود هدایت داده است که به عنوان اولویت کاری خود به قضایای مربوط به افغانستان رسیدگی نمایند.

رییس جمهور ازبیکستان همچنان علاوه کرد که دست‌یافتن به صلح در افغانستان و همکاری در این زمینه به یک آرمان برای او تبدیل شده است و او آماده است در این راه به صورت همه جانبه با افغانستان همکاری نماید.

عبدالله عبدالله از حمایت رییس جمهور و کشور ازبیکستان از تلاش‌های صلح و کمک برای افغانستان نیز قدردانی کرد. رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی همچنان از موضع‌گیری رییس جمهور ازبیکستان در نشست سران سازمان همکاری‌ شانگهای در دفاع از تلاش‌های صلح در افغانستان به نیکی یاد نمود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی تاکید کرد که افغانستان آماده است از فرصت به دست آمده برای صلح که از حمایت بین‌المللی نیز برخوردار می‌باشد استفاده نماید و در این راستا گام‌های عمده و اساسی برداشته است.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی صلح در افغانستان را به نفع کلیت منطقه خواند و نقش آن را در توسعه، رشد، همکاری و اتصال منطقه‌ای حیاتی تلقی کرد.

ازبکستان,تاشکند,شوکت میرضیایف,صلح افغانستان