سه شنبه, ۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

123441237_2150132498453390_6437518650833356446_o

رییس اجرایی جمعیت: سناریوی مقاومت دوم روی دست است

06 November 2020

عطا محمد نور، از سران جمعیت اسلامی، امروز در سیزدهمین سالروز ترور سید مصطفی کاظمی رهبر پیشین حزب اقتدار ملی، وزیر پیشین تجارت و‌نماینده کابل در مجلس، هشدار داد که اگر طالبان از خشونت دست برندارند، سناریوی مقاومت دوم را روی دست می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری کشور، رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی از طالبان خواست که دچار توهم و اعتماد کاذب نشوند و به جای جنگ در میز مذاکره حرف‌شان را بیان کنند. آقای نور تأکید کرد که در صورت دست نکشیدن طالبان از جنگ، سناریوی مقاومت دوم روی دست گرفته خواهد شد.

رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی حوادث خونبار اخیر ه ویژه حمله به دانشگاه کابل را غیر انسانی و رویکرد فجیعانه خواند و تصریح کرد که برای برون رفت از وضعیت کنونی خوب ترین راه، تشکیل اجماع ملی و تدوین دیدگاه میان حکومت، سران احزاب و شخصیت های تاثیر گذار ملی برای حمایت از‌ نظام است.

آقای نور با بیان وضعیت موجود و ناهنجاری‌ها، از تداوم نا امنی و حوادث تروریستی و جرایم جنایی، ابراز نگرانی کرده، خواستار آوردن اصلاحات لازم از جانب حکومت در سطوح مختلف شد.

 آقای نور اذعان داشت: «یک حلقه کوچک بین که قدرت بیشتر و موثریت کمتر دارند، میان حکومت و شخصیت های تاثیر گذار‌ملی فاصله ایجاد می‌کند و ‌این فاصله به نفع حکومت و کشور نیست.»

سیدمصطفی کاظمی، رییس کمیسیون اقتصاد مجلس با جمعی از همراهانش سیزده سال پیش در چنین روزی در یک حملۀ مسلحانه در ولایت بغلان ترور شد.

 

صلح,طالبان,عطا محمد نور,مصطفی کاظمی,مقاومت