جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

131462222_3707430729349775_2554493033053432343_o

رییس شورای عالی مصالحه ملی: محل مذاکرات نباید مانع ادامۀ گفت‌وگوهای صلح شود

16 December 2020

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌گوید: ترجیح دولت افغانستان این است که دور بعدی مذاکرات در داخل کشور برگزار شود، اما تصمیم نهایی به توافق دو طرف بر می‌گردد و محل برگزاری مذاکرات نباید مانع گفت‌وگوهای صلح شود.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی که امروز (چهارشنبه ۲۶ قوس) در برنامه گشایش سکرتریت ملی صلح، در کابل سخن می‌گفت افزود: وقفه در مذاکرات صلح با توافق دو طرف صورت گرفته است و انتظار می‌رود که ادامه‌ی مذاکرات در تاریخ معیین آن دنبال شود.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، از هیأت مذاکره‌کننده‌ی افغانستان قدردانی نموده و افزود که تیم مذاکراتی افغانستان همه شمول است و آنان تعهد خود را نسبت به خواست جمعی مردم افغانستان ثابت کردند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی از کشور قطر و دیگر همکاران بین‌المللی افغانستان، به‌خاطر حمایت از پروسۀ صلح سپاس‌گزاری نمود و افزود که صلح باعزت و عادلانه، ثبات و آینده بهتر افغانستان را ضمانت می‌کند.

دوکتور عبدالله عبدالله با اشاره به حملات اخیر در نقاط مختلف کشور گفت که مردم افغانستان توقع آتش بس دارند و از ادامه جنگ خسته‌اند. وی افزود که در روند گفت‌وگوهای صلح در کنار حفظ دستاوردهای بیست سال گذشته، حقوق قربانیان جنگ نیز در نظر گرفته خواهد شد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی از گشایش سکرتریت ملی صلح استقبال نمود و افزود که از تمامی تلاش‌ها در راستای صلح حمایت می‌کند.

سکرتریت ملی صلح از سوی شماری از نهادهای مدنی در کشور تأسیس گردیده و هدف آن بازتاب توقعات، نگرانی‌ها و پیشنهادهای مردم کشور در امور صلح عنوان شده است.

اعضای سکرتریت ملی صلح با اشاره به حفظ دستاوردهای دو دهه‌ی گذشته، تأکید کردند که نهادهای ملی و بین‌المللی در امور صلح افغانستان، نقش آگاهانه داشته باشند و صدای اقشار مختلف کشور شنیده شود.

حقوق بشر,صلح,طالبان,عبدالله,نهادهای جامعه مدنی