سه شنبه, ۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

117905721_2677337119144428_5503768509515858004_o

رییس شورای مصالحه: طالبان دست از بهانه‌جویی بردارند

17 August 2020

اعضای جرگۀ مشورتی صلح در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه ملی گفته‌اند که فیصله‌های لویه جرگۀ مشورتی صلح، نقشۀ راه صلح شود.

به گزارش خبرگزاری کشور، به نقل از اعلامیۀ شورای عالی مصالحه، هیأت اداری لویه جرگۀ بزرگ مشورتی صلح گفت: جرگۀ بزرگ مشورتی صلح، نمایشی از وحدت ملی و اتحاد مردم کشور بود.

هیأت اداری لویه جرگۀ مشورتی صلح گفتند که مردم به رغم تلفات و خسارات هنگفتی که از جنگ متحمل شده‌اند، اما با تمامی توان از مذاکرات صلح حمایت نمودند و حکومت افغانستان باید تصامیم‌ جرگۀ بزرگ مشورتی صلح را نقشۀ راه گفت‌وگوهای صلح قرار دهد.

عبدالله عبدالله روحیه همکاری میان هیأت اداری و اعضای جرگۀ بزرگ مشورتی صلح را ستایش نموده، جرگه را ممثل اراده واقعی مردم افغانستان دانست.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افزود که قطعه‌نامۀ جرگۀ مشورتی صلح، تصمیم جمعی مردم افغانستان بود و هیأت مذاکره کننده صلح و حکومت افغانستان از آن استفاده خواهند نمود.

عبدالله عبدالله گفت که مردم و حکومت افغانستان حسن نیت‌شان را در ارتباط صلح نشان‌ دادند و اکنون نوبت گروه طالبان است تا دست از بهانه‌جویی برداشته و به مذاکرات صلح حاضر شوند. رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در این دیدار اطمینان داد که هیچ تصمیمی خلاف منافع جمعی شهروندان کشور گرفته نخواهد شد.

لویه جرگۀ مشورتی صلح به تاریخ 19 اسد در قطعنامه‌یی مشوره‌هایش را در مورد مذاکره با طالبان با حکومت شریک ساخت. رهایی زندانیان طالبان بخشی از قطعنامۀ لویه جرگۀ مشورتی صلح بود.

 

افغانستان,شورای مصالحه,صلح,طالبان,عبدالله,لویه جرگه