پنج شنبه, ۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

118691656_3230541697022050_2386964932803836499_n

صالح هشدار داد: 18 سنبله روز قانون‌شکنی، نمایش اسلحه و خیابان گردی نیست

02 September 2020

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در پیوند به هژدهم سنبله سالروز ترور احمدشاه مسعود گفته است که 18 سنبله روز قانون‌شکنی، نمایش اسلحه و خیابان‌گردی نیست.

 آقای صالح در مراسمی در ارگ ریاست‌جمهوری تأکید کرد که جلو قانون‌شکنان را خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری کشور، همه‌ساله به تاریخ هژدهم سنبله سالروز ترور احمدشاه مسعود، هزاران تن از هواداران وی به جاده‌ها می‌ریزند و به شلیک گلوله و آتش‌باری می‌پردازند.

اما امرالله صالح گفت که باید هیبت دولت برای آنانی‌که مردم آزاری می‌کنند، ثابت شود و ما جلو آن را به گونه جدی می‌گیریم. وی تاکید کرد که هیچ کس فراتر از قانون نیست، هیچ رویداد تاریخی مشروعیت به مردم آزاری نمی‌دهد.

معاون اول رییس جمهورگفت که ۱۸ سنبله روز شهادت احمدشاه مسعود است و مردم آزاران به هیچ قوم و جریان فکری تعلق ندارند. ما در کنار قوای امنیتی هستیم و مراسم هژدۀ سنبله که از ارزش‌های ماست، باید باعزت، وقار و شرافت تجلیل گردد، نه اینکه با فیرهای هوایی و نفرت پراگنی، باعث آزار و اذیت مردم شود.

وی افزود که ۱۸ سنبله روز قانون شکنی، نمایش اسلحه و خیابان گردی نیست، بلکه روز شهید می‌باشد. در تمام نواحی شهر کابل از طریق برنامه میثاق امنیتی بخاطر تامین امنیت مردم اقدامات انجام می شود و ارگان های مربوطه ریشه های حوادث امنیتی را تشخیص خواهند کرد.

امرالله صالح گفت که برای بهبود وضعیت امنیتی هماهنگی کامل با بزرگان قومی، وکلای گذر، متنفذین به وجود آمده است. ما باید زمینۀ جذب دختران و زنان افغانستان را که تحصیلات دارند، به صفوف پولیس فراهم نمائیم و با این کار ساحۀ جرم را محدود سازیم.

امرالله صالح,مردم آزاری,معاون اول ریاست جمهوری,هژده سنبله