چهارشنبه, ۵ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

100984366_3019296621498519_8826402447502082048_o (1)

عبدالله: مذاکرات صلح تا دو هفته آغاز می‌شود

30 May 2020

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات صلح طی دو هفتۀ پیش رو آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری کشور، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، پیش از چاشت امروز(شنبه 10 جوزا) در دیدار با اعضای هیأت مذاکره‌کننده گفت که جمهوری اسلامی افغانستان در تعیین هیأت مذاکره‌کننده، خطوط و نقشۀ راه مذاکرات و شروع مذاکرات به دیدگاه واحد دست یافته‌اند.

 رییس شورای مصالحه ملی گفت که تیم مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان از تمام اقشار و گروه‌های اجتماعی و قومی نمایندگی می‌کند و با صلاحیت کامل به مذاکره‌ خواهند پرداخت.

عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح با جانب طالبان طی دو هفتۀ پیش رو آغاز شود. اما افزود که تاهنوز مکان و زمان دقیق مذاکره مشخص نشده است.

رییس شورای عالی مصالحه تأکید کرد که هیأت مذاکره‌کننده با دیدگاه واحد و منسجم به مذاکره خواهند پرداخت و از حقوق، دست‌آوردها و ارزش‌های اسلامی و ملی نمایندگی خواهند کرد.

عبدالله عبدالله افزود که هیأت مذاکره‌کننده در برابر مردم و خداوندج و همچنان برای برقراری صلح پایدار، عادلانه و فراگیر، مسوولیت بسیار سنگین و خطیر دارند.

سپس، معصوم استانکزی، رییس تیم مذاکره‌کنندۀ صلح گزارش مختصر از کارها و فعالیت‌های تیم مذاکره‌کننده ارایه کرد. او گفت که به حیث یک تیم واحد به مذاکرات صلح می‌روند و از مردم به طور همه‌جانبه نمایندگی خواهند کرد.

در ادامه، اعضای هیأت‌مذاکره‌کننده دیدگاه‌ها و نظریات‌شان را دربارۀ شروع کار شورای عالی مصالحه ملی و همچنان مذاکرات صلح مطرح کردند.

آنان بر مشارکت فعال و معنادار زنان و جوانان در رهبری شورای عالی مصالحه تأکید ورزیدند.

 

استانکزی,شورای مصالحه,طالبان,عبدالله,مذاکرات صلح