جمعه, ۳۱ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

Abdullah-Imran-Khan-880x561

عمران‌خان و عبدالله عبدالله گفت‌وگو کردند/ عبدالله به پاکستان می‌رود

26 August 2020

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۵ سنبله ۱۳۹۹) با عمران خان صدراعظم پاکستان دربارۀ مذاکرات صلح افغانستان از طریق تلیفون صحبت کرد.

براساس خبرنامۀ شورای مصالحه ملی، صدراعظم پاکستان حمایت کشورش را از تلاش‌های صلح در افغانستان ابراز داشت و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر آغاز گردد و با استقرار صلح و ثبات در افغانستان بحران جاری در این کشور خاتمه یابد. صدراعظم پاکستان در ادامۀ صحبت‌های خود تاکید کرد که صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در پاکستان و آغاز همکاری‌های موثرتر مشترک منطقه‌یی می‌باشد.

صدراعظم پاکستان در این صحبت از عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی به طور رسمی دعوت کرد تا به جمهوری اسلامی پاکستان سفر نماید.

عبدالله عبدالله در صحبت‌های خود از صدراعظم پاکستان به خاطر حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان تشکر و قدردانی کرد. رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افزود: یک فرصت استثنایی برای صلح در افغانستان فراهم گردیده و باید از این فرصت برای دست‌یافتن به صلح استفاده نماییم. عبدالله عبدالله همچنان در صحبت‌های خود اجماع منطقه‌ای و همکاری جمهوری اسلامی پاکستان را برای دست‌یافتن به صلح مهم خواند.

عبدالله عبدالله با سپاس‌گزاری از دعوت صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان برای سفر به این کشور وعده سپرد تا به زودی و بعد از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به جمهوری اسلامی پاکستان سفر نماید.

دو طرف همچنان در صحبت‌های خود تأکید کردند که کاهش خشونت می‌تواند فضای مناسبی را برای مذاکرات میان دو طرف فراهم سازد.

اسلام آباد,صلح,طالبان,عبدالله,عمران خان