جمعه, ۳۱ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

135788666_3578984485511101_4538650489622109679_n

غنی به اردو: تا آخرین قطرۀ خون حمایت‌تان می‌کنم

04 January 2021

رییس جمهور غنی امروز در مقر وزارت دفاع ملی خطاب به سربازان و افسران اردو گفت که تا آخرین قطرۀ خون از شما به گونۀ قاطعانه حمایت می‌کنیم.

آقای غنی که برای ارزیابی و تطبیق اصلاحات از وزارت دفاع ملی دیدن می‌کرد، گفت: هر باری که در اینجا می‌آیم، سکون و اعتماد من به شما چندین برابر می‌شود.

او افزود که من به صورت دوامدار احوال سربازان شجاع خط اول را می گیرم و خواست ها و پیشنهادات آنان را استماع می کنم و برایم معلوم شد که تعهد، اراده و ظرفیت تان با گذشت هر روز بلند میرود. آنان برای خود هیچ چیزی نمی خواهند و همواره تعهد قوی شان را در راستای حفاظت از وطن، نظام، قانون اساسی و جمهوریت، تجدید می نمایند.

رییس جمهور، تلاش های شاه محمود میاخیل معاون اول وزارت دفاع ملی را در زمینۀ اصلاحات در این وزارت مورد ستایش قرار داد و گفت که این اصلاحات بخاطر پایداری شما و رسیدگی به خواست ها و پیشنهادات بریدملان و سربازان خط اول، تطبیق می گردد.

سرقوماندان اعلی قوای مسلح تاکید کرد که در بودجه، تمویل، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی کاهش نمی آید و ضمن توجه حکومت افغانستان، حمایت جامعه بین المللی از آنان، نیز پابرجاست. وی افزود که تا آخرین قطرۀ خون از شما به گونۀ قاطعانه حمایت می کنیم و به هر خانوادۀ شهید و مجروح و معلول قوای مسلح، رسیدگی صورت می گیرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد که به محمد یاسین ضیا لوی درستیز وزارت دفاع ملی بخاطر احوال گیری دوامدارش از سربازان خط اول، مدال دولتی غازی وزیر محمد اکبرخان، به دگرمن علیم بیگ قوماندان کندک دوم لوای سوم قول اردوی ۲۱۵ میوند بخاطری که از خود شجاعت نشان داده، تفویض رتبۀ دگروالی و تفویض مدال های دولتی را به صد تن از سربازان دلیر خط اول جنگ بخاطر شجاعت و وطن دوستی شان، منظور می نمایم.

آقای غنی با اشاره با مذاکرات صلح، گفت که حکومت افغانستان به صلح متعهد است، مگر ما آن صلح مثبت را میخواهیم که در آن عدالت تامین، مشارکت بیشتر و حقوق مردم حفاظت شود.

 

اردو,اشرف غنی,طالبان,محب,میاخیل,وزارت دفاع,یاسین ضیا