شنبه, ۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

51341284399_9769ef40fa_c

نامۀ خداحافظی نماینده سازمان ملل: سیستمی‌که زنان، اقلیت‌ها و افراد با استعداد را مستثنی می‌سازد، دوام نخواهد آورد

16 June 2022

دیبرالاینز نماینده ویژۀ دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان، در نامه‌‌ای خطاب به مردم افغانستان گفت، سیستمی‌که زنان، افراد شایسته و نخبه و اقلیت‌ها را نادیده بگیرد، دوام نخواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری کشور، خانم دیبرالاینز پس از دو سال مأموریت رسماً با مردم افغانستان خداحافظی کرد. او در نامۀ خداحافظی‌اش گفت که دلش برای این‌که دختران و زنان افغان {زیر چتر نظام طالبان} نمی‌توانند درس بخوانند و کار کنند، شکسته است.

او در این نامه از مأموریت دشوار دوساله اش سخن گفته و تأکید کرده که از افغانستان می‌رود، اما مردم افغانستان را نمی‌تواند فراموش کند.

نماینده پیشین سازمان ملل در کابل گفت: وقتی این وظیفه را پذیرفتم نمی‌توانستم افغانستانی را تصور کنم که اکنون آن را ترک می‌کنم. منحیث یک زن بسیار دردناک تر است که خواهران افغان خود را در شرایطی که هستند رها میکنم.

او اما تأکید کرد سیستمی‌که زنان، اقلیت‌ها و افراد با استعداد را مستثنی می‌سازد، دوام نخواهد آورد، و در عین حال امکان ایجاد سیستمی وجود دارد که هم همه‌شمول و هم اسلامی باشد.

او در  پایان گفت: «گفتۀ معروفی است که وقتی مسافری به افغانستان سفر می‌کند، روح آن شخص به این کشور بسته می‌شود. آن‌ها باید دوباره به این کشور برگردند تا روح خود را دریابند. من در ذهن خود با همین گفته معروف این کشور را ترک می‌کنم.»

 

افغانستان,خبرگزاری کشور,خبرگزاریک وشر,خداحافظی نماینده سازمان ملل,دیبرالاینز,کابل,کشور نیوز,نماینده سازمان ملل,یوناما