جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

121062008_10216966740375969_7031378339497454503_o

نخست وزیر هند: از صلح مورد حمایت افغان‌ها پشتیبانی می‌کنیم

08 October 2020

نارندرا مودی نخست‌وزیر جمهوری هند می‌گوید که از صلح مورد حمایت افغان‌ها پشتیبانی می‌کنند.

نخست وزیر هند در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه ملی گفت که با آمدن صلح و ثبات در افغانستان دیگر زمینه‌ای برای فعالیت‌های گروه‌های دهشت‌افگن فراهم نمی‌باشد.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی قبل از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۷ میزان ۱۳۹۹) در جریان سفر رسمی خود به جمهوری هند با نارندرا مودی نخست وزیر جمهوری هند در دهلی‌نو دیدار کرد.

در این ملاقات نخست وزیر جمهوری هند با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور از ادامۀ کمک‌های کشورش برای افغانستان اطمینان داد. نخست وزیر جمهوری هند در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود: صلحی که مورد قبول افغان‌ها باشد مورد قبول هند است و کشورش از صلح پایدار و ثبات در افغانستان حمایت و پشتیبانی می‌کند چون با آمدن صلح و ثبات دیگر زمینه‌یی برای فعالیت‌های گروه‌های دهشت‌افگن فراهم نمی‌باشد.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در صحبت‌های خود از دعوت جمهوری هند و کمک‌های همیشگی این کشور برای افغانستان تشکر و قدردانی کرد.

عبدالله عبدالله در ادامۀ صحبت‌های خود تصویر روشنی از تلاش‌های صلح و مذاکرات دوحه ارایه کرد و از موضع‌گیری اصولی جمهوری هند در مورد تلاش‌های صلح در افغانستان تشکر نمود.

افغانستان,دهلی,صلح,عبدالله,مودی,نخست وزیر هند,هند