سه شنبه, ۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

FO

هشدار تند طالبان به پاکستان: پایگاه‌دادن به امریکا اشتباه بزرگ و تاریخی است

27 May 2021

طالبان به شایعات دربارۀ ایجاد پایگاه امریکا در پاکستان واکنش نشان داده و هشدار داده است که پایگاه امریکا در پاکستان به معنای تداوم اشغال و ادامۀ جهاد در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری کشور، سایت رسمی طالبان امروز در مقاله‌یی به شایعات دربارۀ ایجاد پایگاه امریکا در پاکستان پرداخت و نوشت که آن‌ها که در اشغال بیست سالۀ افغانستان بر خلاف خواسته‌های شان دچار صدمات شدیدی شدند، اکنون می‌خواهند آتش جنگ را به هدف انتقام گرفتن در منطقه داغ نگه‌دارند و همسایه‌ها را در یک جنگ پایان‌ ناپذیر با افغانستان مبتلا بسازند.

طالبان از پاکستان خواسته‌اند شکار برنامۀ امریکا نشوند. طبق بیانیه، همسایه‌ها افغان‌ها را برای حل این فاجعه‌ طولانی همکاری نمایند، نه اینکه در بدل متاع قلیل حامی دوام اشغال باشند.

طالبان گفته‌اند: اینکه رسانه‌ها آوازه پخش کرده اند که گویا امریکا در امتداد خط دیورند برای نظارت از افغانستان پایگاه می‌سازد و یا حریم فضایی پاکستان برای نظارت افغانستان به کار برده می‌شود، به معنای این می‌باشد که امریکا باز هم از بگرام و شیندند خون افغان‌ها را می‌ریزاند و به اشغال دوام می‌دهد. اگر چنین شود افغان‌ها به مثل گذشته به جهاد خود دوام می‌دهند. امید است که همسایه‌های ما شکار بازی‌های شوم اشغالگران نشوند و در نتیجه آن؛ در پهلوی افغانستان، هیچ روز خوبی را نبینند.

طالبان «به نمایندگی از افغانستان» از کشورهای همسایه خواسته‌اند که «به هیچ کسی اجازه و فرصت چنین اقدام را ندهید، اگر خدانخواسته چنین می‌شود، این اشتباه و بدنامی بزرگ تاریخی خواهد بود که طعنه‌ی آن ثبت تاریخ می‌گردد.»

تاهنوز مقامات امریکایی و پاکستانی رسماً دربارۀ این شایعات واکنش نشان نداده‌اند. اما برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که امریکا در تلاش ایجاد پایگاه در آسیای مرکزی و پاکستان است.

xhgfhk,پاکستان,پایگاه امریکا,جهاد,طالبان,هشدار طالبان به پاکستان