چهارشنبه, ۵ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

viber_image_2020-06-27_15-33-42

واکنش‌ها به کشته‌شدن دوکارمند کمیسیون حقوق بشر در کابل

27 June 2020

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با نشر اعلامیه‌یی تأیید کرده است که دو کارمند این کمیسیون صبح امروز در انفجاری در شهر کابل جان باخته‌اند.

این کمیسیون گفته است که یکی از جان باخته‌گان مشاور حقوقی و دیگرش به حیث راننده در این نهاد کار می‌کرد.

در اعلامیۀ این نهاد آمده است که این انفجار حوالی ساعت 7:40 صبح در منطقۀ چهارراه بت‌خاک در مربوطات حوزۀ دوازدهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

این انفجار هنگامی رخ داده است که این دو تن به سوی دفتر کارشان می‌رفتند.

پولیس کابل با نشر خبرنامه‌یی تأیید کرده که در یک انفجار در حوزۀ دوازدهم امنیتی شهر کابل دو غیرنظامی به شمول یک زن جان باخته‌اند.

بر بنیاد این خبرنامه، این رویداد صبح امروز (شنبه، 7 سرطان/تیر) هنگامی در منطقۀ پلچرخی کابل رخ داد که یک ماین مقناطیسی در یک موتر نوع کرولا انفجار کرد.

سازمان عفو بین‌الملل، دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، سفارت امریکا و سفارت بریتانیا در کابل حمله بر کارمندان کمیسیون حقوق بشر را نکوهش کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل کشته‌شدن کارمندان کمیسیون حقوق بش را هولناک خوانده و خواهان بررسی این رویداد و به عدالت کشاندن عاملان آن شده است.

یوناما گفته است که هیچ‌گونه توجیهی برای هدف قرار دادن مدافعان حقوق بشر وجود ندارد. این نهاد نیز خواهان بررسی‌ بی‌درنگ و شناسایی عاملان این رویداد شده است.

الیسون بلک، سفیر بریتانیا در کابل نیز گفته است که از این انفجار که کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر را هدف قرار داده شوکه شده است. او در توییترش نگاشته است که این‌گونه خشونت‌ها باید پایان یابد.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

کابل,کمیسیون مستقل حقوق بشر,واکنش ها