شنبه, ۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

118168021_1165491400486704_7385727873253041566_o

وزیر صحت عامه: در برابر کرونا معافیت کتلوی ایجاد شده است

23 August 2020

داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز 2 سنبله به لیسه عالی غلام حیدرخان رفته و چگونه‌گی تدابیر وقایوی برای جلوگیری از ویروس کرونا را در این مکتب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری کشور، داکتر عثمانی، رعایت رهنمودهای صحی را یکی از موارد مهم برای جلوگیری از ویروس کرونا عنوان نموده از تمام معلمان و شاگردان این مکتب خواست که برای حفاظت از جان خود و خانواده‌های شان نکات صحی را رعایت نمایند.

سرپرست وزارت صحت عامه گفت:” سروی اخیری که از سوی وزارت صحت عامه مبنی بر شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا صورت گرفت نشان می‌دهد که یک معافیت جمعی نسبی در برابر این ویروس در کشور ایجاد شده است و به همین دلیل ما به بازگشایی مراکز آموزشی همراه با وزارت معارف و تحصیلات عالی موافقت نمودیم و این موضوع را با یک طرح مشخص به کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان پیشکش نمودیم.”

داکتر عثمانی، هم‌چنان گفت که بازگشایی مکاتب به معنی محو ویروس کرونا در کشور نیست، ویروس کرونا هنوز در کشور وجود دارد و مردم باید با رعایت نکات صحی خود را در برابر این ویروس وقایه نمایند.

نامزد وزیر صحت عامه، هم‌چنان تاکید کرد که برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا، آماده‌گی لازم از سوی این وزارت گرفته شده و زمینه تداوی و تجرید از بیماران کرونا در تمام مراکز صحی فراهم شده است.

در عین حال سرپرست وزارت صحت عامه، شاگردان را برای استفاده ماسک خانه‌گی(تکه‌ یی) تشویق نموده از آنان خواست که در خانه ماسک‌های تکه یی تهیه نمایند که این ماسک هم ارزان و هم قابل شستو می‌باشد.

داکتر عثمانی، مبارزه با فساد اداری را در سکتور صحت از اولویت های کاری اش عنوان گفت نموده گفت که ما در تلاش استیم تا افراد مفسد را در سکتور صحت شناسایی و به پنجه قانون بسپاریم.

از سویی هم، داکتر احمد ضمیر گوارا رییس معارف شهر کابل، از تلاش‌های رهبری وزارت صحت عامه در راستای مبارزه ویروس کرونا قدردانی نموده تاکید کرد که همزمان با بازگشایی مکاتب به تمام خانواده‌ها و شاگردان مکاتب در پیوند به چگونه‌گی رعایت رهنمودهای صحی آگاهی دهی شده است تا از گسترش شیوع این ویروس در مکاتب جلوگیری گردد.

در همین حال، آقای اسدالله کوهستانی مدیر لیسه عالی غلام حیدرخان از تدابیر وقایوی در این مکتب یاد آوری نموده گفت که به تمام شاگردان این مکتب گفته شده است که برای جلوگیری از ویروس کرونا، توصیه‌های صحی را به خصوص استفاده از ماسک، شستن‌ دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را هنگام ورود به مکتب رعایت نمایند.

جواد عثمانی,صحت عامه,کرونا,مکاتب