جمعه, ۳۱ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

011419294f49de8

پاکستان: تحریک طالبان پاکستان تهدیدی برای صلح منطقه است

01 December 2022

 

وزیر داخلۀ پاکستان حملات اخیر تحریک طالبان پاکستان را هشداردهنده خواند و گفت که این گروه تهدیدی برای امنیت منطقه، پاکستان و افغانستان است.

به گزارش کشور نیوز، رنا ثناالله امروز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که حملۀ اخیر تحریک طالبان پاکستان در کویته محکوم و غیرقابل قبول است. او اما گفت که این گروه از کنترل خارج نخواهد شد.

وزیر داخلۀ پاکستان با اشاره به تعهد طالبان به دنیا دربارۀ اینکه افغانستان به پناهگاه گروه‌های تروریستی مبدل نخواهد شد، گفت که جلوگیری از فعالیت تحریک طالبان پاکستان نه تنها به نفع ما بل به سود افغانستان نیز است.

تحریک طالبان پاکستان به آتش بس با دولت پایان داد و از نیروهایش در سراسر کشور خواست که به اهداف دولتی حمله کنند. یک روز پس از پایان آتش بس، نیروهای امنیتی پاکستان در کویته مرکز بلوچستان آماج حمله قرار گرفت. در نتیجۀ حمله دست‌کم ۲۴ تن زخم برداشته و چهار تن جان باخته است.

مذاکرات دولت پاکستان با تحریک طالبان پاکستانی در کابل به شکست انجامیده است. تحریک طالبان پاکستان، ارتش را متهم به نقض توافق آتش بس کرده است.

حنا ربانی کهر وزیر دولت در امور روابط خارجی پاکستان اخیراً به کابل رفت و با مقام‌های طالبان دربارۀ امنیت مرزی، مبارزه با تروریزم و همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کرد.

برخی منابع می‌گویند که پاکستان رسماً از طالبان خواسته که جلو فعالیت و حملات تحریک طالبان پاکستان را بگیرد.

 

 

TTP,افغانستان,پاکستان,صلح,مذاکره