سه شنبه, ۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

eu-can-benefit-from-skilled-workforce-of-pakistan-hina-1668426970-9791

پاکستان: میزبان ۳ میلیون مهاجر افغانستان هستیم

14 November 2022

حنا ربانی کهر وزیر دولت در امور خارجی پاکستان گفته است که این کشور هم اکنون میزبان حدود سه میلیون مهاجر افغانستان است.

به گزارش کشور نیوز به نقل از روزنامه ملت، خانم کهر در دیدار با کمیسار مهاجرین اتحادیه اروپا گفت که پاکستان جلو مهاجرت غیرقانونی به کشورهای اروپایی را گرفته است.

وزیر دولت در امور خارجه پاکستان گفت که 65 درصد جمعیت پاکستان زیر 35 سال سن دارند و این کشور قابلیت صدور نیروی کار و مورد نیاز به اتحادیۀ اروپا را دارد.

خانم ایلو یوهانسون کمیشنر مهاجرین اتحادیۀ اروپا گفت که پاکستان شریک استراتژیک بسیار مهم اتحادیه اروپا است و ما می توانیم روابط خود را در زمینه های مختلف به ویژه تجارت و مدیریت مرزی بهبود بخشیم.

یلوا یوهانسون همچنین از پاکستان به خاطر میزبانی میلیون‌ها پناهجوی افغان در طول دهه‌ها قدردانی کرد و گفت که آنها تمام سعی و همکاری را در این زمینه خواهند کرد.

با سقوط دولت افغانستان در آگست سال 2021 موج تازۀ مهاجرت به کشورهای همسایه آغاز شده است. آمار دقیقی از مهاجرت افغان‌ها در یک سال گذشته وجود ندارد. اما مقامات پاکستانی گفته بودند که در عرض چند ماه بیش از 350 هزار تن به پاکستان مهاجرت کرده‌اند. 

مقامات ایرانی نیز از ورود میلیون‌ها مهاجر افغان در یک سال گذشته خبر داده‌اند. جمعیت مهاجرین افغانستان در ایران به حدود پنج میلیون تن می‌رسد.

پاکستان,سازمان ملل,طالبان,مهاجرین افغان,مهارت