جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

Equjz1hWMAYmCO_

پمپئو از “پیشرفت فوق‌العاده” در افغانستان سخن زد

03 January 2021

وزیر امور خارجه امریکا به آنچه دستاوردهای سیاست خارجی ترامپ در افغانستان است، بالید و مدعی شد: ما با سخت‌ترین مشکلات جهان مقابله می‌کنیم.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا در یک سری پیام‌های توییتری درباره افغانستان نوشت: دیگر از رهبری منفعل خبری نیست. ما از روبرو با سخت‌ترین مشکلات جهان استقبال می‌کنیم.

او ادامه داد: با افغانستان شروع می‌کنم. هر دولتی از زمان جورج بوش، چهل و سومین رئیس جمهوری امریکا می‌خواست تا شمار نیروهای امریکایی را کاهش دهد و مذاکرات صلحی میان طالبان و دولت افغان به راه بیندازند. ما این کار را کردیم. در رابطه با حرفهایم تحقیق کنید.

وزیر خارجه امریکا همچنین نوشت: راه زیادی را به قطر و افغانستان پیمودیم و باز هم برای مذاکرات بازگشتیم. تشکر از تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، دکتر عبدالله عبدالله و اشرف غنی برای میزبانی این نشست‌ها. 

پامپئو در ادامه با گذاشتن هشتگ “دیپلماسی قدرتمند” و “اول امریکا” گفت: ظرف یک سال گذشته هیچ یک از نیروهای امریکایی در افغانستان کشته نشده است و افغان‌ها در نهایت درباره صلح و سازش در میان خودشان بحث کردند. چه پیشرفت فوق العاده‌ای.

رئیس دستگاه دیپلماسی امریکا تاکید کرد: ماموریت ما در افغانستان حذف القاعده و تهدیدها علیه سرزمین امریکاست. برای این کار نیاز به ده‌ها هزار نیروی زمینی امریکا نیست. ما شرکایی داریم؛ افغان‌های شجاع، نیروهای ناتو. ما همچنین توانایی اجرای “پروژه قدرت” از راه دور را داریم.

پامپئو در خاتمه با گذاشتن هشتگ “به جنگ‌های بی‌پایان خاتمه دهید” نوشت: جنگ جدیدی در کار نبود و ما هزاران تن از زنان و مردان خودمان را به نزد خانواده هایشان بازگرداندیم. امریکا همچنان امن است و ارتش ما اگر لازم باشد برای حمله آمادگی دارد.

افغانستان,پمپیو,خلیلزاد,صلح,طلالبان,وزیر خارجه امریکا