پنج شنبه, ۹ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

4

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار اعلام شد

22 January 2019

فهرست کامل نامزدهای نهایی نود و یکمین دورۀ جوایز اسکار فلم اعلام شد. این فهرست در بخش‌های مختلف شامل نامزدهای زیر است:

 

بهترین فلم

پلنگ سیاه، بلکککلنزمن (BlacKkKlansman)، راپسودی بوهمی، سوگلی، کتاب سبز، روما، ستاره‌ای زاده شد و معاون.

 

بهترین کارگردان

اسپایک لی برای فلم بلکککلنزمن، آلفونسو کوارون برای فلم روما، پاول پاولیکووسکی برای فلم جنگ سرد، یورگوس لانتیموس برای فلم سوگلی و آدام مک‌کی برای فلم معاون.

 

بهترین بازیگر مرد

کریستین بیل برای بازی در فلم معاون، بردلی کوپر برای بازی در فلم ستاره‌یی زاده شد، ویلم دفو برای بازی در فلم بر دروازه ابدیت، رامی مالک برای بازی در فلم راپسودی بوهمی و ویگو مورتنسن برای بازی در فلم کتاب سبز.

 

بهترین بازیگر زن

یالیتزا آپاریسیو برای بازی در فلم روما، گلن کلوز برای بازی در فلم سوگلی، گلن کلوز برای بازی در فلم همسر، اولیویا کلمن برای بازی در فلم ستاره‌یی زاده شد و ملیسا مک‌کارتی برای بازی در فلم «می‌شود مرا ببخشید؟»

 

بهترین بازیگر نقش دوم

ماهرشالا علی برای بازی در فلم کتاب سبز، ریچارد ای گرنت برای بازی در فلم می‌شود مرا ببخشید؟، آدام درایور برای بازی در فلم بلکککلنزمن، سام الیوت برای بازی در فلم ستاره‌ای زاده شد و سام راکول برای بازی در فلم معاون.

 

بهترین بازیگر نقش دون زن

امی آدامز برای بازی در فلم معاون، مارینا دتاویرا برای بازی در فلم روما، رجینا کینگ برای بازی در فلم «اگر بیل استریت می‌توانست حرف بزند»، اما استون، برای بازی در فلم سوگلی و راچل ویز برای بازی در فلم سوگلی.

 

بهترین فلمنامه

سوگلی، اولین اصلاح‌شده، کتاب سبز، روما و معاون

 

بهترین فلمنامه اقتباسی

تصنیف باستر اسکراگز، بلکککلنزمن، «می‌شود مرا ببخشید؟»، «اگر بیل استریت می‌توانست حرف بزند» و ستاره‌ای زاده شد.

 

بهترین تدوین

بلکککلنزمن، کتاب سبز، راپسودی بوهمی، سوگلی و معاون.

 

بهترین فلم خارجی

کفرناحوم از لبنان، روما از مکزیک، جنگ سرد از لهستان، «هرگز رو برنگردان» از آلمان و دزدان فروشگاه از ژاپن.

 

کدام فلم برندۀ نهایی می‌شود؟

مراسم اعطای جوایز اسکار روز یکشنبه ۲۴ فبروری (۵ دلو) برگزار خواهد شد و عصر سه‌شنبه ۲۲ جنوری (۲ دلو) قرار است اسامی نامزدهای دریافت این جایزه در بخش‌های مختلف اعلام شود.

این جوایز در ۱۹ بخش مختلف از جمله بهترین فلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین فلمبرداری، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین، بهترین فلم کوتاه، بهترین فلم خارجی‌زبان، بهترین فلم مستند و بهترین فلم پویانمایی اعطا خواهد شد.

امسال در میان فلم‌هایی که بخت بالایی برای دریافت این جایزه دارند، نام فلم «کتاب سبز» به کارگردانی پیتر فالی بیش از دیگران دیده می‌شود. انتظار می‌رود که این فلم جایزۀ بهترین فلم را دریافت کند.

فلم «ستاره‌ای زاده شد» به کارگردانی بردلی کوپر با بازی هنرپیشگانی همچون بردلی کوپر و لیدی گاگا نیز از فلم‌های پرطرفدار سال ۲۰۱۸ است.

فلم‌های «معاون» با بازی کریستین بیل، «بلکککلنزمن» (BlacKkKlansman) به کارگردانی اسپایک لی، کمدی-درام «سوگلی»  (The Favourite) و «راپسودی بوهمی» نیز از فلم‌هایی هستند که در این روزها نام آنها بیش از دیگر فلم‌ها از زبان کارشناسان و منتقدان دنیای سینما شنیده می‌شود.

جوایز,فهرست