جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

44

اسکات میلر: جنگ برنده‌یی نداشته است

27 December 2018

اسکات میلر، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع اگر چه از عمل‌کرد نیروهای امنیتی افغانستان در میدان‌های نبرد ستایش می‌کند اما می‌گوید این جنگ تاکنون برنده‌یی نداشته‌ است. هم‌زمان، سفیر امریکا در کابل بر حل مسالۀ افغانستان از راه سیاسی تاکید دارد و افزود که باید منتظر پاسخ طالبان بود.

فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان در گفت‌وگو با سی ان ان، گرچند باور دارد که جنگ افغانستان تاکنون برنده‌یی نداشته اما تاکید می‌کند که نیروهای امنیتی افغانستان در میدان‌های نبرد، عمل‌کرد خوبی دارند.

اسکات میلر، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع گفت: “جنگ روان در افغانستان تا زمان رسیدن به یک راه حل سیاسی ادامه خواهد داشت و در این‌جا دو طرف برای دست‌یابی به پیروزی باهم مبارزه می‌کنند و در حال حاضر نیروهای امنیتی افغانستان در میدان‌های نبرد عمل‌کرد خوبی دارند”.

هم‌زمان، سفیر امریکا در کابل با اشاره به فرصت‌های به میان آمده در پیوند به صلح می‌گوید، باید منتظر بود تا پاسخ طالبان را در پیوند به خواست صلح خواهانه مردم افغانستان دریافت.

جان بس سفیر امریکا در افغانستان گفت: “ما امروز به فرصت‌هایی دست‌یافته‌ایم که در شش ماه و یک سال قبل وجود نداشت و باید دید که آیا واقعن ممکن است که یک توافق سیاسی به دست آید. آن‌چه که میلر به آن اشاره کرد، تنها راه، پایان جنگ است و ما گفته نمی‌توانیم که موفق خواهیم شد و یا خیر، باید منتظر بود که آیا طالبان به صدای صلح‌خواهانه‌ی مردم افغانستان پاسخ می‌دهند؟”

آقای میلر در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش نیروهای خارجی هنوز هم می‌توان به پیروزی نظامی در افغانستان دست یافت، گفت: “ما منابع مورد نیاز را در اختیار داریم و این جنگ به رهبری نیروهای امنیتی افغانستان به پیش می‌رود و ناتو تجهیزات مورد نیاز را برای نیروهای امنیتی افغانستان فراهم می‌کند و ما آن‌ها را توان‌مند می‌سازیم و با توجه به شمار تلفات، هم‌اکنون این نبرد، نبرد نیروهای امنیتی افغانستان است”

اسکات میلر,افغانستان,برنده,جنگ,حمایت قاطع,نداشته