جمعه, ۳۱ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

2

امرالله صالح: جرایم جنایی از 200 مورد به 2 مورد کاهش یافته است

14 January 2019

سرپرست وزارت داخله، از کاهش چشمگیر حوادث جنایی در کابل خبر می‌دهد.

امرالله صالح، سرپرست وزیر امور داخله، امروز دوشنبه در نشست شورای وزیران ضمن گزارش دربارۀ اوضاع امنیتی ولایات بغلان، غور، سرپل، بلخ، فراه و کابل، گفت که اقدامات عملی برای بهبود وضعیت در این ولایات روی دست گرفته شده است.

سرپرست وزیر داخله گفت که در کابل، پیش از عملیات تهاجمی علیه باندهای مجرمین، هرم جرم را تثبیت کرده‌ایم. هرم جرم 1136 نفری است که کوچکترین‌شان 6 میل سلاح و بزرگترین‌شان 150 میل سلاح دارند. حدود 200-250 نفر اختطاف‌گر و قاتل وجود دارند که به شکل باندهایی در مناطق مختلف فعالیت می‌کنند.

وزیر امور داخله از کاهش چشمگیر حوادث جنایی در پایتخت سخن زد و گفت که دیشب در کابل سه مورد جنایی داشتیم؛ درحالی‌که در گذشته، میزان جرایم بالاتر از دو صد مورد بوده است.

امرالله صالح گفت که بزرگترین رنج من این است که شماری از کودکان در اختیار اختطاف‌چیان قرار دارند. دیروز پدر یک کودک اختطاف‌شده، گوش پسرش را آورده بود که اختطاف‌چیان بریده بودند و به خانواده‌اش فرستادند. وزیر داخله تعهد سپرد که با استفاده از تجارب گذشته، اختطاف را به صفر کاهش خواهد داد.

در این جلسه، معاون وزارت دفاع ملی، گفت که در هفتۀ پیش رو، 392 تن از دشمنان کشور در عملیات نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و بالاتر از 200 تن دیگر زخمی و یا اسیر گردیده‌اند.

افغانستان,امرالله صالح,جرایم,جنایی,کاهش,وزیر داخله