پنج شنبه, ۳۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

111

انتخابات ریاست جمهوری شش ماه به تأخیر می‌افتد

25 December 2018

کمیسیون مستقل انتخابات از احتمال تأخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده است.

یک سخنگوی کمیسیون گفت که این طرح، به دلیل تلاش برای آمادگی‌های بهتر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفته است. براساس تقویمی که کمیسیون انتخابات افغانستان پیش از این اعلام کرده بود،۳۱ حمل ۱۳۹۸ خورشیدی، به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده است.

آقای ابراهیمی گفت: “فعلا تقویم انتخابات را برای ۳۱ حمل اعلام کرده ایم، اما تا آخر همین هفته معلوم خواهد شد که موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تمدید ثبت نام نامزدان، به چه شکل خواهد بود. احتمالا، یکی از طرح‌ها، موضوع تعویق انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.”

یک منبع گفت که کمیسیون به دلایل تخنیکی و سیاسی آماده نیست که انتخابات را به موقع برگزار کند. به گفتۀ منبع، انتخابات ریاست جمهوری با شش ماه تأخیر برگزار خواهد شد. بیش از ۴۰ نامزد احتمالی ریاست جمهوری، بسته های معلوماتی را از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دریافت کرده اند، اما تاکنون هیچ نامزدی به شکل رسمی در این کمیسیون ثبت نام نکرده است.

پیش از این، گزارش‌هایی وجود داشت که به دلیل مذاکرات صلح با طالبان و احتمال ایجاد یک حکومت موقت، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاخیر خواهد افتاد.

انتخابات,تأخیر,ریاست جمهوری,شش ماه