جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

120219814_3301988336544052_3095223471023999583_n

غنی به سفیر جدید پاکستان: پالیسی اتصال منطقه‌یی ما به سود شماست

24 September 2020

رییس جمهور غنی قبل از ظهر امروز اعتمادنامه منصور احمد خان سفیر جدید پاکستان برای افغانستان را طی مراسمی در ارگ پذیرفت.

به گزارش کشور به نقل از خبرنامۀ ارگ، در این مراسم، منصور احمد خان سفیر جدید پاکستان برای افغانستان، ضمن تقدیم سلام ها و تمنیات نیک عمران خان صدراعظم و جنرال قمر باجوه لوی درستیز پاکستان به رئیس جمهور غنی و مردم افغانستان، گفت که ما می خواهیم روابط میان دو کشور گسترش یابد و پاکستان خواهان برقراری صلح پایدار در افغانستان است.

وی افزود که ماموریت من گسترش روابط، ترانزیت و همکاری های تجارتی و تسهیل در رفت و آمد اتباع دو کشور می باشد. پاکستان از سیاست حکومت افغانستان مبنی بر اتصال و گسترش همکاری های منطقوی حمایت می کند.  

در مقابل، رئیس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به سفیر جدید پاکستان، گفت که ما خواهان گسترش روابط با پاکستان و تقویت همکاری های تجارتی، سهولت در رفت و آمد و حل مشکل مهاجرین افغان، هستیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که ما می خواهیم پالیسی های اتصال منطقوی حکومت افغانستان نتایج خوبی را به پاکستان به ویژه در زمینه انتقال انرژی آسیای میانه به این کشور درپی داشته باشد.

رئیس جمهور غنی گفت که حکومت افغانستان خواهان حمایت کشورهای منطقه در پروسۀ صلح می باشد و ختم جنگ و برقراری صلح در افغانستان به نفع کشورهای منطقه است.

اتصال منطقه ای,پاکستان,صلح,غنی