جمعه, ۳۱ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

125504959_3450146395061578_5497044517148442536_n

غنی: طالبان در هلمند و قندهار شکست سنگین خوردند

15 November 2020

رییس‌جمهور غنی در گفت‌وگو با مسوولان امنیتی زون شمال گفت که طالبان در هلمند و قندهار شکست سنگین خورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کشور، ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌یی گفت، رییس جمهور غنی از تلاش‌ها و اقدامات سریع لوی درستیز وزارت دفاع ملی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله و معاون امنیت ملی در ولایات کندهار و هلمند که باعث دفع حملات طالبان و شکست آنان گردید، سپاسگزاری کرد و گفت که خوشبختانه پلان‌های بزرگ طالبان در جنوب کشور خنثی و این گروه به شکست سنگین مواجه شده است.

وی گفت که شما تلاش های تانرا بیشتر سازید تا دشمن به مردم و تاسیسات عامه آسیب رسانیده نتواند و پلان های امنیتی و مردمی تان را با انسجام و هماهنگی بیشتر به پیش ببرید.

رییس جمهور گفت که ما منحیث دولت جمهوری اسلامی افغانستان خواهان صلح هستیم اما دیده می شود که طالبان هنوز هم نیت جنگ دارند و مسئولیت دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی ما حراست از خاک و مردم است و قوای مسلح ما این ظرفیت، اراده و انگیزه قوی را دارند که از مردم خود حفاظت نمایند.

رییس جمهور از آنان خواست که میثاق امنیتی را تطبیق کنند و هدف این است که چگونه نیروهای امنیتی و دفاعی با مردم یکجا کارکنند و در برابر جرایم، غصب، بی نظمی ها و بی قانونی ها منسجم شوند.

همچنان مردم خواهان تطبیق قانون اند و با افرادی که خلاف ورزی می کنند و باعث صدمه به امنیت روانی آنان می شوند، باید برخورد قانونی صورت گیرد و برای والیان و نیروهای امنیتی اعتماد مردم باید یک اصل اساسی باشد.

رییس جمهور غنی در این ویدیوکنفرانس، از والیان خواست که طرح‌های مشخص خود را برای رفاه و آسایش مردم در هر ولایت با ریاست جمهوری شریک سازند.

رییس جمهور به مسوولان ارگان های امنیتی و دفاعی مستقر در ساحات متذکره، گفت که هیچ فرد یا مقامی دولتی یا غیر دولتی از پرسونل پولیس، اردو و امنیت ملی برای تامین امنیت شخصی خویش حق استفاده را ندارند، زیرا منسوبین این ارگان ها برای محافظت مردم اند، نه تامین امنیت مقامات و افراد.

رییس جمهور در اخیر سخنانش در خصوص تامین امنیت شاهراه ها و از بین بردن اخاذی گروه طالبان تاکید ورزید و گفت که به هیچ صورت اجازه داده نشود که طالبان دست به اخاذی بزنند و اموال عامه را به تاراج ببرند.

ارتش,جن,ضیا,طالبان,قندهار,هلمند