جمعه, ۳۱ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

106079710_3033963656679856_4008038446971873953_o

غنی و عبدالله در باره آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بحث کردند

24 June 2020

مقام‌ها در کاخ ریاست جمهوری می‌گویند که رییس‌جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی روز گذشته باهم دیدار کردند. 

صدیق صدیقی،سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه تویتراش نگاشته است :« رییس‌جمهور غنی با داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در مورد روند صلح و اقدامات بعدی در این روند و همچنین مقدمات مذاکره مستقیم بین دولت و طالبان صحبت کرده‌اند.»

روند صلح در حال حاضر بر محور روند تبادل زندانیان متمرکز است و قرار است پس از تکمیل شدن این روند، مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود.

صدیق صدیقی سخنگوی رییس‌جمهور روز گذشته در جریان کنفرانس خبری گفته بود که حکومت افغانستان تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ زندانی طالبان را از بند رها کرده است. 

طبق توافق‌نامه امریکا و طالبان، پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی باید ۵ هزار زندانی طالبان در برابر هزار زندانی دولتی رها شوند.

همزمان با ادامه روند رهایی زندانیان طالبان و نزدیک‌شدن دوطرف به مذاکره، خشونت در کشور نیز افزایش یافته‌است.

حکومت طالبان را متهم به تشدید خشونت می‌کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی، هفته گذشته را «مرگبارترین هفته» طی ۱۹ سال گذشته اعلام کرد که در آن، ۲۹۱ نیروی دولتی کشته و ۵۵۰ نیروی دیگر زخمی شده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری,داکتر عبدالله عبدالله,روند صلح,ریاست جمهور افغانستان,رییس جمهور غنی,صدیق صدیقی,صلح افغانستان,کشورنیوز,مذاکرات بین‌الافغانی,مذاکرات صلح با طالبان