جمعه, ۳۱ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

viber_image_2019-12-04_15-41-52

مرگ داکتر ناکامورا شوک‌آور بود

04 December 2019

کشته‌شدن داکتر تتسو ناکامورا، رییس موسسۀ خیریۀ جاپانی در ولایت ننگرهار، واکنش‌های گسترده‌یی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری کشور، رییس موسسۀ خیریۀ جاپانی با پنج تن از همکارانش امروز(چهارشنبه، 13 قوس) در یک حملۀ مسلحانه در ولایت ننگرهار کشته شدند.

نخست‌وزیر جاپان، از شنیدن خبرکشته‌شدن داکتر ناکامورا «شوکه» شده است. او در پیامی گفت که داکتر تتسو ناکامورا به خاطر خدماتش در افغانستان بسیار مورد حرمت بود. ترور او انزجارآور است.

رییس‌جمهور غنی به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان، طی تماس تلیفونی با سفیر جاپان در افغانستان، به خاطر کشته‌شدن داکتر تتسو ناکامورا، مراتب تأثر و تاسف عمیق خویش را اظهار نمود.

او با اشاره به فعالیت‌های داکتر تتسو ناکامورا در بخش‌های مدیریت آب و انکشاف زراعت، گفت که حکومت به خاطر قدردانی و ستایش از خدمات داکتر ناکامورا، تابعیت افغانستان را به وی اعطا کرده است و مردم افغانستان خدمات او را هرگز فراموش نخواهند کرد.

اشرف‌غنی با تأکید بر اینکه دشمنان افغانستان از طریق چنین جنایات، ترور و وحشت هرگز نمی‌توانند عزم راسخ و امیدواری هموطنان و شرکای بین المللی ما را بخاطر آبادی و ترقی کشور تضعیف نمایند، به مسئولین مربوطه جهت تشخیص و مجازات عاملین این حملۀ تروریستی، هدایات لازم داد.

رییس اجرایی حکومت نیز در اعلامیه‌یی گفته است که موسسۀ خیریۀ جاپانی(پی‌ام‌سی) از سال‌ها بدین‌سو سرگرم کارهای بشردوستانه و توسعه‌ای بوده و خدمات قابل توجه و اثرگذاری به مردم ولایت ننگرهار داشته است.

رییس اجرایی گفته است که داکتر تتسو ناکامورا از خدمت‌گزاران راستین مردم افغانستان بود. زندگی مرفه و آرام را در کشورش رها کرد و به کارهای خیریه و توسعه‌ای در ولایت ننگرهار پرداخت. مرگ او یک حادثۀ غم‌انگیز برای همۀ مردم افغانستان بود.

به گفتۀ او، حمله به یک موسسۀ خیریۀ غیرنظامی، نشان می‌دهد که تروریستان بزدل و جنایت‌کار، دشمن آبادانی و عزت مردم افغانستان هستند و از هیچ برنامه‌یی برای آسیب‌رساندن به ساکنان این خطه دریغ نمی‌ورزند.

هزاران تن از شهروندان افغانستان نیز در شبکه‌های اجتماعی به مرگ این شهروند جاپانی در ننگرهار واکنش نشان داده‌اند.

اشرف غنی,افغانستان,حملۀ انتحاری,مرگ شهروند جاپانی,نخست وزیر جاپان,ننگرهار