جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

3220732

هشدار عطا محمد نور از جابجایی تروریستان خارجی در شمال افغانستان

24 December 2020

عطا محمد نور، رییس اجرایی جمعیت اسلامی و والی پیشین بلخ، از جابجایی تروریستان خارجی در شمال افغانستان هشدار می‌دهد و می‌گوید که به دلیل بی‌توجهی حکومت اکنون سراسر شمال ناامن شده است.

به گزراش خبرگزاری کشور، آقای نور امروز (پنج‌شنبه، ۴ جدی) در مراسم بزرگ‌داشت از کارنامۀ ادبی ره‌نورد زریاب، نویسندۀ شهیر کشور گفت که اوضاع به شدت بحرانی است و نیروهای خارجی در سراسر شمال جا گرفته‌اند.

آقای نور تصریح کرد که پیش از این به رهبران حکومت وحدت ملی هشدار داده بود که جنگ‌جویان خارجی در ولایت‌های مرکزی و شمالی جای ‌گرفته‌اند، اما رهبران حکومت به این هشدار وقعی نگذاشتند و این سبب شد که برخی از مناطق مرکزی و ولایت‌های شمال ناامن شوند.

آقای نور حکومت را به ناتوانی و بی‌پروایی متهم می‌کند و می‌گوید که اگر وضعیت ادامه یابد، مقاومت دوم شکل می‌گیرد.

او گفت: «حکومت‌داری خوب و عرضه خدمات از افغانستان رخت بسته است. ناامنی بیداد می‌کند. ترور، انفجار، جنگ و خشونت‌ها افزایش یافته است. فقر بیداد می‌کند. اشتغال‌زایی وجود ندارد.»

رییس اجرایی جمعیت اسلامی خطاب به رهبران حکومت می‌گوید که هرگاه نمی‌توانند اوضاع را مدیرت کنند، بگذارند تا رهبران جهادی با نیروهای مردمی دست به‌کار شوند.

هم‌چنان رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، آوردن صلح در کشور را مهم خواند و گفت: «باورمند به صلح نیستیم، اما باید از پروسه صلح حمایت کنیم، اجماع ملی داشته باشیم، به جنگ نقطه پایان بگذاریم. کسانی که پروسه را تخریب می‌کنند، به گزینه مقاومت می‌رویم.»

استاد عطا,بلخ,رییس اجرایی جمعیت,شمال,نور