شنبه, ۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

33

وزارت زراعت: از خرید و فروش مرغ‌های آلوده جلوگیری می‌‌کنیم

29 December 2018

وزارت زراعت، در جلوگیری از ورود مرغ‌های پیر خارجی و خرید و فروش این مرغ‌ها که آلوده به میکروب‌ها و مصرفش بیماری‌زا است، جدیت دارد.

نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری صبح امروز با هیأت همراهش به دروازه‌ی کابل در پلچرخی رفت و برای شناسایی واردکننده‌گان و جلوگیری از ورود این نوع مرغ‌ها تا ولسوالی سروبی این مسیر را ترصد کرد.

وزیر زراعت در عین زمان هیأتی را به ریاست حمدالله همدرد سرپرست معینیت مسلکی این وزارت تعیین کرد تا به صورت تیمی، در اول، نواحی کابل را بررسی کنند و تنها سه روز به فروشنده‌گان مرغ زمان بدهد که از خریدوفروش مرغ‌های پیر خارجی که زیان‌های صحی بی‌شمار دارند و نیز باعث تضعیف صنعت مرغداری کشور می‌شود، خودداری کنند. این گروه کاری در ولایت‌های کشور نیز به کارشان آغاز خواهند کرد.

هم‌چنان وزیر زراعت، بار دیگر به ریاست‌های زراعت ولایت‌های خوست، ننگرهار، پکتیا و قندهار که بیش‌ترین مرغ‌های وارداتی از بندرهای این ولایات وارد افغانستان می‌شود، هشدار داد که هر مسوول و کارمندی که در این زمینه سهل‌انگاری و یا تخطی کند، مورد پی‌گرد قرار می‌گیرد.

آقای درانی گفت: «از واردات مرغ‌های پیر، به خاطر مشکلات صحی‌شان و به منظور رشد سکتور مرغداری، جلوگیری می‌کنیم و در صورت مشاهده در بازار، پس از موعد معین (سه روز) با فروشنده‌گان برخورد جدی صورت می‌گیرد.»

وزیر زراعت به معینیت مسلکی و کارمندان بخش صحت حیوانی و مالداری هدایت داد تا در قدم اول در شهر کابل به فروشنده‌گان مرغ‌های پیر اطلاع بدهند که از خرید و فروش این مرغ‌ها خودداری کنند و پس از سه روز، اگر کسی هنگام فروش این مرغ‌ها دیده شد، مورد پی‌گرد قرار می‌گیرد.

وزارت زراعت این اقدام را به منظور مصونیت صحی شهروندان و نیز رشد صنعت جوان و توسعه‌یافته‌ی مرغداری کشور روی دست گرفته است.

آلوده,جلوگیری,خرید,زراعت,فروش,مرغ,وزارت