شنبه, ۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

WhatsApp-Image-2022-12-02-at-5-56-07-PM1669986291-0

پاکستان از طالبان خواست اقدامات فوری را برای تأمین امنیت دیپلمات‌هایش اتخاذ کند

02 December 2022

دولت پاکستان از طالبان خواست عاملان حمله به سفارت این کشور در کابل را شناسایی و بازداشت کنند.

به گزارش کشورنیوز، وزارت خارجۀ پاکستان در اعلامیه‌یی از طالبان خواست که امنیت نهادهای دیپلوماتیک و شهروندان پاکستان را تأمین کند.

سفارت پاکستان روز جمعه آماج حملۀ مسلحانه قرار گرفت. وزارت خارجۀ پاکستان گفته است که مهاجمان مسلح در پی ترور عبیدالرحمن نظامی کاردار سفارت پاکستان در کابل بوده‌اند. اما نخست وزیر پاکستان در تویتی گفت که نظامی از رویداد مسلحانه جان سالم به در برده است. وزارت خارجۀ پاکستان گفته که در این رویداد یکی از محافظان نظامی به شدت مجروح شده است.

وزارت خارجۀ پاکستان، حمله به مقر سفارت و سوءقصد به جان رییس هیأت دیپلومات کشورش در کابل را محکوم کرده و از طالبان خواسته تحقیقات کاملی را دربارۀ این حمله آغاز کنند.

وزارت خارجۀ پاکستان از طالبان خواسته اقدامات فوری را برای تضمین امنیت و امنیت پرسنل دیپلماتیک و شهروندان پاکستانی در افغانستان اتخاذ کند.

خالد زدران سخنگوی پولیس طالبان اعلام کرده‌ که یک تن را در پیوند به حمله به سفارت پاکستان در کابل دستگیر کرده است.

این نخستین‌بار در دو دهۀ پسین است که سفارت پاکستان در کابل آماج حملۀ مسلحانه قرار می‌گیرد.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را برعهده نگرفته است.  این حمله یک هفته پس از آن انجام می‌شود که تحریک طالبان پاکستان به آتش بس با دولت پاکستان پایان داد.

تحریک طالبان پاکستان به نیروهایش دستور داد که اهداف دولتی را در «هرجا و هر زمان» آماج قرار دهند.

روز پنجشنبه وزیر داخله پاکستان اعلام کرد که دست‌کم ۵۰۰۰ هزار جنگوی تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند. او از طالبان افغانستان خواست که به حضور و فعالیت آنان پایان دهند.

همزمان با حمله به سفارت پاکستان در کابل، دو مهاجم مسلح اقامتگاه گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی را نیز آماج حملۀ مسلحانه قرار دادند. در این رویداد یکی از محافظان شخصی حکمتیار جان باخته و یک تن زخمی شده است. گلبدین حکمتیار گفت که مهاجمان مسلح با پوشش چادری به اقامتگاهش حمله کرده بودند.

 

حمله به سفارت پاکستان,سفارت پاکستان,سفیر پاکستان,طالبان,کابل,کشور نیوز,نظامی,وزارت خارجه پاکستان