جمعه, ۱۰ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

01

کارکنان شایستۀ خدمات ملکی جوایز خلاقیت و شایستگی دریافت کردند

27 December 2018

ده کارمند شایسته و خلاق خدمات ملکی با ارائۀ جوایز، تقدیرنامه‌ها و تفویض مدال‌ها از سوی رییس جمهور تقدیر شدند.

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی چندی پیش از شهروندان و نهادهای مدنی و سازمان‌های اجتماعی خواست تا کارکنان برتر و نمونه را که در راستای بهبود عرضۀ خدمات و مبارزه با فساد متعهدانه کار کرده‌اند برای این جوایز معرفی کنند. کارکنان خدمات ملکی یا خودشان به گونۀ مستقیم خود را برای این جایزه نامزد کردند و یا از سوی شهروندان و نهادهای جامعۀ مدنی نامزد شدند. روند بررسی و گزینش نامزدان از سوی دو کمیته که متشکل از اعضای جامعۀ مدنی، دانشگاهیان، رسانه‌ها، نهادهای مبارزه بافساد، رسانه‌ها و کارکنان سابق خدمات ملکی بود انجام شد.

در نتیجۀ بررسی‌های کمیتۀ بررسی و هیأت داوران، دو جایزۀ ملی این کمیسیون به احمدوحید ویس، ریس پست وزارت مخابرات و نیز تیم کانکور و ادارۀ ملی امتحانات تعلق گرفت. هشت جایزۀ دیگر به کارکنان خدمات ملکی در هشت زون کشور تعلق گرفت. داکتر صدیقه عبدالله ادیب رییس شفاخانه رابعه بلخی از زون پایتخت، محمدزمان بهلول ولسوال ورس ولایت بامیان از زون مرکز، محمدنعیم مصمم رییس صحت عامۀ ولایت فاریاب از زون شمال، بصیره بصیرت‌خواه آمر لیسۀ نسوان تجربوی هرات از زون غرب، زیور جانه مدیر لیسۀ نسوان آزادی مینی ولایت خوست از زون جنوب شرق، همایون شمس رییس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت لغمان از زون شرق، قاسم الفت معلم لیسۀ شهید عبدالمتین شهر لشکرگاه ولایت هلمند از زون جنوب و نصیبه هولکر رییس امور زنان ولایت کندز از زون شمال‌شرق برندگان این جوایز شدند. به همین گونه، به احمدناصر سرمست، رییس و بنیان‌گذار انستیتوت ملی موسیقی افغانستان مدال دولتی سیدجمال‌الدین افغان تفویض شد.

در مراسم اهدای جوایز و ستایش‌نامه‌ها، محمداشرف غنی رییس جمهور به برندگان جوایز گفت: «شما امروز ثابت کردید که صاحبان این کشور هستید. شما چه در سطح معارف، چه در سطح ولسوالی، چه در سطح مخابرات، آورندۀ روشنایی هستید و ابتکارات‌تان بر مردم تأثیر دارد. شما بنیاد مردم‌سالاری را مستحکم می‌سازید. از این پس همه‌ساله از کارکنان مبتکری هم‌چون شما ستایش خواهد شد.»

احمدنادر نادری، رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت: «آن‌چه مردم افغانستان آرزو دارند، به میان آمدن یک تحول بنیادی فرهنگ سازمانی در حکومتداری است، عبور از فرهنگ حکومت‌داری حاکم بر رعیت بر فرهنگ حکومت‌داری خدمت‌گار ملت و عبور به فرهنگی که مردم مجال آن را داشته باشند تا خود از طریق شفاف بتوانند صاحبان اداره باشند و به صورت مساوی به همگان ارائه خدمات کنند.»

در این مراسم، هم‌چنان مرکز امتحانات کمیسیون به نام فاطمه قادریان و دختران روبات‌ساز، تالار کمیسیون به نام اوتار سینگ، بلاک الف کمیسیون به نام راشد خان و تیم ملی کرکیت و بلاک ب کمیسیون به نام روح‌الله نیکپا، مدال‌آورندۀ المپیک نام‌گذاری شد.

جوایز,خدمات,خلاقیت,شایسته,کارکنان,ملکی