شنبه, ۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

download

رییس‌جمهور امریکا: کمک استخباراتی روسیه به طالبان جعلی است

29 June 2020

دونالد ترمپ رییس جمهوری ایالات متحده امریکا می‌گوید هیچ‌کس به معاونش مایک پنس و رئیس دفترش از کمک مالی استخبارات روسیه به طالبان چیزی نگفته است.

ترمپ دیروز در صفحۀ تویترش نوشته بود که نیویارک تایمز باید این ادعایش را ثابت سازد و منبع بدون نام را که براساس آن گزارشش را تهیه نموده، افشا کند.

دونالد ترمپ این خبر را جعلی خوانده گفت، چنین منبعی‌که نیویارک تایمز گزارش را بر استناد آن تهیه کرده اصلاً شاید وجود نداشته باشد.

وی در تویتش افزوده است که هر کس این گزارش را رد می‌کند و در افغانستان بر آن‌ها حملات زیاد نشده است.

ریچارد گرینل سرپرست اداره استخبارات ملی امریکا نیز در صفحه تویترش نوشته است که چنین چیزی را هیچ گاه نشنیده است.

به گفته گرینل این خیلی بد است که استخبارات سیاسی شود و به گفته وی شریک ساختن معلومات از آدرس‌های نامعلوم به خبرنگاران کار خطرناک است.

نیویارک تایمز به روز جمعه در گزارشی گفت یک گروه ناظر روسی سال گذشته به مخالفین وابسته با طالبان پیشنهاد دادن انعام در بدل کشتن نیروهای امریکایی و ائتلاف را کرده بود.

در این حال، رییس مجلس نمایندگان امریکا به شدت آنچه سرسپردپگی دونالد ترامپ به روسیه خواند، سخت انتقاد کرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: همان طور که قبلا نیز به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا گفته‌ام، با او تمامی راه‌ها به پوتین ختم می‌شود. نمی‌دانم روس‌ها به لحاظ سیاسی، شخصی و یا مالی چه چیزی علیه ترامپ دارند.

وی افزود: من از این وضعیت بی‌اطلاع هستم و از نهادهای ذی‌ربط می‌خواهم در این خصوص به کنگره گزارشی دهند. این خیلی بد است و بدین ترتیب، این رئیس جمهور با روس‌ها مواجهه نخواهد شد.

امریکا,ترامپ,روسیه,طالبان,کمک استخباراتی