جمعه, ۳۱ حمل ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

107602691_3232619433484871_2547953589954688931_o

هیواد: منطقه و جهان از پروسه صلح به رهبری و مالکیت حکومت اعلام حمایت نمودند

11 July 2020

وزارت امور خارجه کشور سه نشست چند جانبه را هفته‌ی گذشته با کشورهای منطقه و جهان، به هدف ایجاد و تقویت اجماع منطقه‌ای وجهانی از پروسه صلح افغانستان، برگزار نمود.
گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز شنبه، بیست‌ویکم سرطان در یک نشست خبری گفت، رییس‌جمهور غنی محمد اشرف غنی در افتتاحیه نشست‌های منطقه‌ای وجهانی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، تاکید نمود که هم صلح و هم بحران در افغانستان، تاثیرات ملموس بر شرایط منطقه دارد.
رییس‌جمهور غنی، همچنان تاکید نمود که افغانستان خواهان ایفای نقش مثبت در منطقه است و تلاش دارد تا به نقطه وصل ترانزیتی و تجاری در منطقه مبدل گردد.
کشورهای اشتراک کننده در نشست‌های منطقه‌ای وجهانی برای صلح افغانستان، سطح بلند خشونت از سوی طالبان را غیر قابل قبول دانسته و از طالبان خواستار پایان دادن به خشونت‌ها و آغاز مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان شدند.
هیواد گفت: کشورهای اشتراک کننده در نشست‌های منطقه‌ای وجهانی برای صلح افغانستان، هم‌چنان بر حفظ دست آوردهای ۱۹ سال اخیر در افغانستان تأکید کرده و خواهان تقویت و تداوم آن در مذاکرات صلح شدند.
آنان هم‌چنان حمایت شان را از موقف و خواست‌های افغانستان در نشست بین‌المللی جینوا که قرار است به زودی برگزار شود، اعلام کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه هم‌چنان گفت: در نشست سه جانبه میان افغانستان، چین و پاکستان، این کشورها بار دیگر تعهدات خود را بر همکاری دوامدار و حمایت از حکومت افغانستان در پروسه صلح اعلام نمودند.
پاکستان و چین با استقبال از اقدامات حکومت افغانستان در زمینه رهایی زندانیان طالبان، از این گروه در خواست نمودند که هرچه زودتر خشونت را کاهش داده و با حکومت افغانستان به مذاکرات مستقیم بپردازند.

روند صلح,رییس جمهور غنی,سخنگوی وزارت خارجه,کشورنیوز,گران هیواد,محمد اشرف غنی,مذاکرات میان افغانی,نشست سه جانبه,وزارت خارجه