شنبه, ۲۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

crop-315506-fo00510986_960x540

شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۹۰۸ تن رسید

10 February 2020

تلویزیون دولتی چین صبح امروز دوشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 908 نفر و ارقام مبتلایان این ویروس به 40171 نفر افزایش یافته است. 

دولت چين همچنان امروز از اختصاص میلیاردها دلار بودجه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

در عین حال، سازمان صحی جهان اعلام کرد که یک تیم داکتران بین‌المللی به چین رفته‌‌اند تا از نزدیک درباره راه‌کار‌های چین برای مقابله با ویروس کشنده کرونا مطلع شوند.

این در حالی است که شفاخانه «هووشن شان» در شهر ووهان چین که برای معالجه بیماران آلوده به ویروس کرونا از سوی دولت و تنها در عرض 10 روز ایجاد شده است، بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا را پذیرش کرده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ ولایت و منطقه چین، به شمار دیگری از کشورها از جمله امریکا، استرالیا، تایلند، مالیزی، کوریای جنوبی، جاپان، کانادا، سوید، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی از جمله هواپیمایی قطر، ایرکانادا، ایرفرانس، ایرسیول، امریکن ایرلاینز، بریتیش ایرویز، لوفتانزا، ترکیش ایرلاین و ایرلاین اتحاد، سفرهای خود را به مقصد چین به حال تعویق در آورده‌اند.

افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا,شمار قربانیان ویروس کرونا,شهر ووهان چین,کرونا در چین,کشورنیوز,ویروس کرونا