شنبه, ۲۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

2020-01-30T122651Z_1_LYNXMPEG0T17A_RTROPTP_3_BRITAIN-USA-POMPEO

پمپئو: حزب کمونیست چین تهدید اصلی زمانۀ ماست

30 January 2020

وزیر خارجه امریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود چین را تهدید اصلی دوران کنونی دانست و تاکید کرد که امریکا و متحدانش باید مطمئن شوند که قدرت نظامی و فنی برای اینکه تضمین شود قرن حاضر با اصول غرب اداره شود را دارا هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا که به لندن سفر کرده در کنفرانس خبری با دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس گفت: از آنجا که ما نسبت به ترور و تروریسم گوش به زنگ هستیم حزب کمونیست چین تهدیدی جدی و اصلی برای زمان ما محسوب می‌شود. این حزب به ارزش‌های امریکا پایبند نیست.

دولت ترامپ به کرات به چالش‌های چین برای قدرت ارتش امریکا طی سال‌های اخیر اشاره کرده است.

پامپئو هشدار داد اگرچه چین فرصت بزرگ اقتصادی برای تجار غرب به شمار می آید حاکمانش تحت حکومت شی جینپینگ، به صراحت نشان داده‌اند که دستور کاری در دست دارند که با ارزش‌های غربی از امور تجاری گرفته تا زیرساخت‌ها و تکنولوژی و توانمندی نظامی همخوانی ندارد.

وی افزود: کشورهای غربی باید هر آنچه لازم است را برای تضمین اینکه قرن بعدی با اصول دموکراتیک غرب اداره می‌شود بکار گیرد بنابراین هر آن کس که عاشق آزادی و دموکراسی و حکومت قانون است باید نسبت به مدل فراگیر برای جهان برای قرن آتی مطمئن باشد.

امریکا,تهدید جهانی,چین,حزب کمونیست چین,لندن,وزیر خارجه امریکا