پنج شنبه, ۲۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

wozarat-omor-dakhela-720x470-1

انفجار مرگ‌بار در مقر وزارت داخله طالبان

05 October 2022

انفجار  مرگ‌بار در مسجد وزارت داخلۀ طالبان در کابل ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشته است.

منابع می‌گویند که در این رویداد ۲۵تن جان باخته و بیشتر از ۵۰ تن زخمی شده‌اند.

به گزارش کشور نیوز، یک منبع در وزارت داخلۀ طالبان گفت که انفجار هنگام ادای نماز ظهر در مسجد سابقۀ وزارت داخله رخ داده است.

طالبان پس از رسیدن به قدرت در کابل، مسجد تازه‌ای در مقر وزارت داخله ساخته‌اند و مقامات ارشد طالبان در مسجد جدید نماز می‌خوانند زیرا باور دارند که مسجد قبلی محل نمازگزاری مزدوران غربی بوده است.

وزارت داخله طالبان پس از انفجار، به کارمندان آن وزارت اجازۀ ورود و خروج نداده‌اند.

رحیم‌الله بریال، مسوول مطبوعاتی وزارت داخلۀ طالبان با تأیید انفجار در مسجد وزارت داخله گفت که دربارۀ چگونگی رویداد تحقیقات جریان دارد و به زودی با مردم شریک می‌شود.

برخی منابع گزارش داده‌اند که در این رویداد صدرابراهیم معاون سراج‌الدین حقانی وزیر داخلۀ طالبان کشته شده است. صدرابراهیم از نیرومندترین قوماندان طالبان و از چهره‌های نزدیک به شاخۀ لوی کندهار طالبان است. او میانۀ خوبی با سراج‌الدین حقانی وزیر داخله طالبان نداشته است. بارها شایعاتی دربارۀ اختلاف او با وزیر داخله نشر شده است.

 حمله به وزارت داخله طالبان از آن جهت حائز اهمیت است که از وزارت داخله طالبان به عنوان پایگاه شبکه حقانی نام برده می‌شود. شبکه‌یی‌که به گفته آگاهان، در گذشته سازماندۀ انفجارها و حملات خونین بوده و اکنون نیز قطعهٔ انتحاری طالبان را تحت کنترل دارد و رهبری می‌کند.

 

افغانستان,سراج الدین حقانی,صدرابراهیم,طالبان,کشور نیوز,وزارت داخله